Geplaatst door AWS

Ingram Micro B.V. sluit distributieovereenkomst met Amazon Web Services (AWS)

Utrecht, 28 september 2020 – Ingram Micro Nederland heeft een distributieovereenkomst gesloten met Amazon Web Services. Hierdoor krijgen resellers van Ingram Micro toegang tot het brede scala aan zeer schaalbare en kosteneffectieve clouddiensten van Amazon Web Services (AWS).

Amazon Web Services biedt resellers een zeer betrouwbaar, schaalbaar, kostenefficiënt infrastructuurplatform in de cloud dat wordt gebruikt om de zakelijke behoeften van grote ondernemingen, mkb’s en start-ups over de hele wereld te ondersteunen. Met een verscheidenheid aan on-demand, pay as you go-services, biedt AWS resellers belangrijke infrastructuurdiensten om voor hun klanten sneller en tegen lagere kosten oplossingen te bouwen en te leveren.

De overeenkomst tussen Ingram Micro B.V. en Amazon bouwt voort op het succesvolle werk van Ingram Micro als AWS-distributeur in de Verenigde Staten, Canada, Brazilië, het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Spanje en Hong Kong. Leden van het AWS Partner Network (APN)-programma kunnen samenwerken met Ingram Micro om toegang te krijgen tot een volledig scala aan zakelijke technologieoplossingen om clouddiensten aan te schaffen en te leveren.

“We zijn verheugd dat we ons portfolio met AWS kunnen uitbreiden voor onze partners in Nederland. De brede selectie van AWS-services biedt onze resellers mooie kansen en extra zakelijke waarde door hun cloud portfolio uit te breiden en stelt ze in staat om veilige, kostenefficiënte en betrouwbare clouddiensten aan te bieden aan hun klanten. Met de juiste technische ondersteuning kunnen onze partners nu hun klanten transformerende clouddiensten van wereldklasse leveren”, zegt Paul Hermans, Director Sales Cloud Benelux bij Ingram Micro.

“Als Ingram Micro streven we ernaar om de beste oplossing te bieden aan onze partners en hun eindklanten. Door het partnership met Amazon aan te gaan, zetten we een flinke stap richting Multi-Cloud. Hierdoor is de IT-omgeving van eindgebruikers veilig, schaalbaar en flexibel. Ons technische team helpt onze partners met het uitvoeren van Assessments, Migraties, Architectuursessies en trainingen – AWS is een zeer gewenste uitbreiding op ons cloud portfolio”, aldus Frank Smits, Manager Advisory (Consultancy & Architecture).

Via het distributieprogramma van AWS zal Ingram Micro ondersteuning en begeleiding kunnen bieden aan solution providers rond nieuwe go-to-market-strategieën, hun eigen bedrijfstransformatie, cloud operation modellen, facturering en support. Resellers kunnen gebruikmaken van de sterke technische mogelijkheden van Ingram Micro en AWS om hun eigen bedrijven op een eenvoudige, flexibele en kosteneffectieve manier te schalen.

Over Ingram Micro

Ingram Micro helpt ondernemingen de belofte van technologie te realiseren. Geen ander bedrijf levert het complete spectrum aan wereldwijde technologie- en supply chain services aan partners over de hele wereld. Ingram Micro’s mondiale infrastructuur en diepgaande expertise in technologieoplossingen, supply chain, cloud en mobility stellen zijn business partners in staat efficiënt en succesvol te opereren in de markten die zij bedienen. Ongeëvenaarde flexibiliteit, diepgaande kennis van de markt en betrouwbaarheid, die het resultaat zijn van decennia aan hechte relaties, maken Ingram Micro uniek en toonaangevend. Ontdek hoe Ingram Micro u kan helpen de belofte van technologie te realiseren. Bezoek www.ingrammicro.nl.

About Amazon Web Services

For 13 years, Amazon Web Services has been the world’s most comprehensive and broadly adopted cloud platform. AWS offers over 165 fully featured services for compute, storage, databases, networking, analytics, robotics, machine learning and artificial intelligence (AI), Internet of Things (IoT), mobile, security, hybrid, virtual and augmented reality (VR and AR), media, and application development, deployment, and management from 61 Availability Zones (AZs) within 20 geographic regions, spanning the U.S., Australia, Brazil, Canada, China, France, Germany, India, Ireland, Japan, Korea, Singapore, Sweden, and the UK. Millions of customers including the fastest-growing startups, largest enterprises, and leading government agencies—trust AWS to power their infrastructure, become more agile, and lower costs. To learn more about AWS, visit aws.amazon.com.

About Amazon

Amazon is guided by four principles: customer obsession rather than competitor focus, passion for invention, commitment to operational excellence, and long-term thinking. Customer reviews, 1-Click shopping, personalized recommendations, Prime, Fulfillment by Amazon, AWS, Kindle Direct Publishing, Kindle, Fire tablets, Fire TV, Amazon Echo, and Alexa are some of the products and services pioneered by Amazon. For more information, visit amazon.com/about and follow @AmazonNews.