Industry Wire

Geplaatst door InSites

InSites Consulting lanceert Culture + Trends service

ROTTERDAM – WOENSDAG 23 SEPTEMBER 2020 – InSites Consulting kondigt de lancering aan van Culture + Trends, een trendanalyse service die bedrijven ondersteunt in hun merk(en) succesvol doorheen deze onzekere tijden te loodsen.

Terwijl primair onderzoek en meer bepaald online insight communities nog steeds de basis vormen van de activiteiten van InSites Consulting, helpt Culture + Trends bedrijven nog beter de ‘waarom’ achter consumentengedrag te doorgronden. Door de impact van cultuur en/of trends op merken beter te begrijpen, verschaft trendanalyse relevante en toekomstgerichte inzichten die een brug slaan tussen het heden en de nabije toekomst.

Culture + Trends, oorspronkelijk ontwikkeld door Kelly McKnight van Join the Dots (overgenomen door InSites Consulting in juli 2019), combineert trendanalyse – uitgevoerd  door een gespecialiseerd team van trendconsultants, psychologen en sociologen – met de input van hun eigen Illume Network, ofte consumenten met expertise in een specifiek domein, die sterk geworteld zijn in hun lokale cultuur en daardoor uitermate geschikt om trends te identificeren.

“Culture + Trends biedt een dieper inzicht in mensen en de invloeden die hun leven vormgeven. Wij monitoren en interpreteren veranderingen in consumentengedrag, die veroorzaakt worden door macro-trends en culturele verschuivingen. Daardoor kunnen we merken helpen om te anticiperen op bepaalde consumentenbehoeften die op hun beurt een impact hebben op een bedrijf zijn inspanningen wat betreft innovatie, CX of branding”, aldus Kelly McKnight, Head of Culture + Trends bij InSites Consulting.

Sinds de overname van Join the Dots in 2019 heeft InSites Consulting niet alleen de capaciteit om deze trendanalyse-service wereldwijd aan te bieden, het internationale bureau voegt ook de expertise toe van hun wereldwijd bekroonde ‘thought leadership’ rond de consument van de toekomst.

“Na meer dan 10 jaar merken geïnspireerd te hebben met verhalen rond consumententrends is het spannend om ons aanbod uit te breiden met dit gespecialiseerde team van trendconsultants en het Illume Network. In combinatie met online insight communities helpen we merken wereldwijd om relevant te blijven. Niet alleen door continue de vinger aan de pols te houden bij consumenten, maar ook door culturele verschuivingen en opkomende trends nauw op te volgen”, aldus medeoprichter Joeri Van den Bergh.

De oplossing werd al zowel voor niche- als voor wereldmerken toegepast, zoals GSK, Twitter en RBS (the Royal Bank of Scotland).

Nikki Humphries, Trends & Digital Insight Lead bij RBS, over een technologieproject met McKnight: “Deze inzichten zijn fundamenteel om te begrijpen hoe onze klanten zich voelen en hoe wij op onze beurt technologische innovaties in de markt kunnen lanceren. ‘Consumer focus’ maakt nu deel uit van ons Technology Futures-dashboard, en we zijn vastbesloten om dit onderzoek volgend jaar te herhalen en zo de trends op de voet te blijven volgen”.

InSites Consulting kondigde ook de publicatie aan van hun Global Trend Report 2021 later dit jaar.

 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht