Geplaatst door Inspiring Fifty

InspiringFifty zoekt Nederlandse rolmodellen!

InspiringFifty is op zoek naar de meest inspirerende vrouwen in technologie in Nederland. Welke vrouwen zijn een voorbeeld en inspiratie voor anderen? Echte rolmodellen die laten zien hoe divers werken in technologie is? Wie verovert de wereld als ondernemer? Wie doet baanbrekende dingen bij een bedrijf?

Technologie verandert de manier waarop we leven, werken en consumeren. Wie wil niet werken in een sector die de wereld actief verandert? Het is levendig, snel en optimistisch. Wat nog belangrijker is, is dat de technologische sector de arbeidsmarkt begint te domineren. Verrassend genoeg werken er maar weinig vrouwen in technologie, met nog minder vrouwen in leidinggevende posities. Het gebrek aan diversiteit in technologie is niet alleen verassend maar ook een probleem. Diversiteit is goed voor de productiviteit, rendement op investering en het aantrekken en behouden behoud van medewerkers. Niet te vergeten de empowerment van mensen door werk.

Er is veel onderzoek dat probeert de vragen te beantwoorden over waarom er zo weinig diversiteit is in technologie en wat er kan worden gedaan om dit te veranderen. Een van de belangrijkste redenen die wordt tegeven is een gebrek aan rolmodellen. You can’t be what you can’t see. Daarom wil InspiringFifty deze rolmodellen meer zichtbaar maken. Nomineer nu! Dat kan tot 15 november op: http://netherlands.inspiringfifty.org.