Interactive Intelligence opnieuw in Leaders Quadrant van ‘Magic Quadrant for Contact Center Infrastructure’

Amsterdam, 24 juni 2015 – Interactive Intelligence is door Gartner voor de zevende opeenvolgende keer in het ‘Leaders quadrant’ geplaatst van het 2015 Magic Quadrant for Contact Center Infrastructure report1.
Interactive Intelligence is wereldwijd leverancier van software en cloudservices voor collabaration, communications en customer engagement.
Het Gartner-rapport geeft een analyse van de leveranciers op basis van compleetheid van visie en het vermogen om deze visie ook uit te voeren. Het rapport is onderdeel van de Interactive Intelligence Customer Engeagemant newsletter die kan worden verkregen via http://www.inin.com/resources/Pages/Gartner-Magic-Quadrant-Report.aspx.
“Meer dan 20 jaar geleden zin we begonnen met het bouwen van een all-in-one communicatieplatform voor het contact center”, zegt Don Brown, oprichter en CEO van Interactive Intelligence. “Het geeft voldoening om te zien dat onze visie is bevestigd nu de meerderheid van de contact centers vandaag de dag opteren voor een oplossing van één leverancier waardoor het onderhoud eenvoudiger wordt en de kosten lager zijn.”
“Maar wij blijven vooruit kijken en we hebben een nieuwe visie voor het nog verder verbeteren van ons aanbod. Deze is gebaseerd op multi-tenant cloud services en versnelt het effect op de bedrijfsvoering door een veel snellere installatie en een veel grotere, gepersonaliseerde klantervaring. Dus wie zoekt naar een oplossing in huis, in de cloud of een combinatie van beiden: wij zullen doorgaan met innoveren zodat contact centers hun investeringen in customer engagement kunnen omzetten in consistentere bedrijfsresultaten”, besluit Don Brown.
Gartner omschrijft ‘Leaders’ als: “leveranciers met een breed portfolio, een significant marktaandeel, brede geografische aanwezigheid, een heldere visie op hoe contact centers zich zullen moeten ontwikkelen en een bewezen track record voor het leveren van producten voor het contact center. Ze zijn goed gepositioneerd met hun huidige portfolio en zullen naar verwachting een goede kwaliteit blijven leveren. Leaders bieden niet per definitie de allerbeste oplossing voor iedere klantwens. Maar, over het geheel genomen, zijn hun producten sterk en bieden een aantal buitengewone mogelijkheden. Bovendien bieden de oplossingen van deze leveranciers een relatief laag risico op mislukte toepassing.”
In 1997 introduceerde Interactive Intelligence het all-in-one IP-communicatie softwareplatform Customer Interaction Center (CIC), gericht op het bieden van multichannel applicaties zonder de hoge kosten en complexiteit van de multipoint oplossingen. Op dit moment biedt CIC brede functionaliteit voor customer engagement, unified communications en business process automation. Het kan zowel op lokatie als in de cloud worden toegepast en is geschikt voor organisaties van iedere grootte.
Voor meer informatie over CIC: http://www.inin.com/solutions/Pages/Contact-Center-Software.aspx.
1 Gartner, ‘Magic Quadrant for Contact Center Infrastructure, Worldwide’ door Drew Kraus, Steve Blood en Sorell Slaymaker – 18 mei 2015
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.