Industry Wire

Geplaatst door Smarts agency

Internationaal pr-bureau Smarts breidt uit met nieuw strategisch team

Nieuw talent voegt ruime ervaring met ‘s werelds grootste merken en creatieve bureaus toe; maakt verdere transformatieve groei mogelijk

Het internationale pr- en creatieve bureau Smarts zet zijn groei voort met meerdere strategische aanstellingen. De aanstellingen volgen op de aanzienlijke groei van het creatieve pr-bureau, wat eerder dit jaar resulteerde in een vierde plek in de PR Week-ranglijst van ‘Top Consumer Agencies’.

Na het openen van hun kantoor in Amsterdam in juni vorig jaar, voegt Ruth Sutherland (voormalig Johnnie Walker, Nike en Audi) zich als Partnership Director toe aan het team om het klantenportfolio binnen Europa te versterken. Daarnaast zal huidige Client Partner Maja Volt (voormalig Zalando, Tommy Hilfiger) haar taken uitbreiden en verantwoordelijk zijn voor de marketing van het bureau. Ten slotte gaat vanuit het kantoor in Londen Katie Bannon (hiervoor We Are Social en Leo Burnett) aan de slag als Growth Director. Het team rapporteert aan Leanne Scott (Managing Partner Amsterdam en Group Head of New Business), met als doel de klantrelaties in het VK, Europa en de VS verder te versterken.

Aanzienlijke groei voor Smarts
Smarts heeft geïnvesteerd in kantoren in Amsterdam en New York, nieuwe proposities ontwikkeld zoals de ‘INGage’ een product gericht op interne communicatie en een vernieuwde ‘Creator Hub’. Daarnaast heeft Smarts nieuwe klanten toegevoegd aan zijn portfolio zoals British Gas, Garnier, Lululemon en Lynk & Co en heeft het bureau bestaande klantrelaties uitgebreid, waaronder die met Booking.com en Diageo.

Pippa Arlow, Global CEO van Smarts licht verder toe: “Sinds de lancering in juni vorig jaar is ons kantoor in Amsterdam sterk gegroeid – met klanten zoals Lynk & Co waarvoor we ieder aspect van ons geïntegreerde aanbod mogen inzetten. Het is onze ambitie om ons klantportfolio in Nederland en de rest van Europa uit te breiden. Daarom ben ik heel erg blij met de komst van Ruth en Katie. Hun uitzonderlijke ervaring in het verbinden van enkele van ’s werelds grootste merken met consumentencultuur, gaat ons helpen die groei te realiseren.”

Ruth Sutherland zal zich richten op het uitbreiden van het klantenbestand en het opbouwen van media- en influencer-netwerken in belangrijke Europese markten. Met meer dan 15 jaar ervaring, waaronder strategische rollen bij Johnnie Walker, Nike en Gucci, brengt ze een schat aan expertise mee op het gebied van cultureel verbonden communicatiecampagnes. “Smarts heeft een ongelooflijke reputatie opgebouwd voor het creëren van verbonden momenten die consumenten en cultuur met elkaar verbinden. Ik ben dan ook ontzettend enthousiast om deel uit te maken van dit team.”

Sutherland vormt samen met Katie Bannon, de nieuwe Growth Director in Londen, het internationale ‘groeiteam’ van Smarts. Bannon, afkomstig van We Are Social, heeft ruim 20 jaar ervaring met teammanagement en het leiden van wereldwijde campagnes voor merken zoals

McDonald’s, Meta en Starbucks. Bannon: “Het is een voorrecht om bij Smarts aan boord te komen en het inspirerende verhaal van dit bureau te delen. “De langdurige klantrelaties en nieuwe opdrachten van enkele van ’s werelds grootste merken tonen aan dat innovatie en klantgericht denken Smarts kenmerken.”
Maja Volt, voormalig Global PR Lead bij Zalando, is daarnaast aangesteld om de marketingactiviteiten van Smarts te leiden. Volt zal samenwerken met interne specialisten en collega’s om de dienstverlening en cultuur van het bureau uit te dragen en te versterken.

Met deze ontwikkelingen onderstreept Smarts zijn ambitie om een toonaangevend ‘culture-first’ creatief bureau te worden. Het bureau focust op de kracht van culturele relevantie en hoe merken een blijvende impact kunnen maken op cultuur en de belevingswereld van consumenten. Deze visie werd afgelopen zomer besproken tijdens Cultural Endurace, een exclusief evenement georganiseerd door Smarts waar meer dan 100 koersbepalende marketeers en merkleiders bijeenkwamen, waaronder sprekers als voormalig Vogue-hoofdredacteur Alexandra Shulman en Vivienne Westwood’s Global Brand Director Christopher di Pietro.

Over Smarts
Smarts is een internationaal creatief en pr-bureau dat merken bouwt met een focus op ‘Cultural Endurance’. Het bureau werkt met klanten in meer dan 20 landen, waaronder Visa, Zalando, BT, MSC Cruises en Johnnie Walker. Met kantoren in Amsterdam, Londen, Belfast, Glasgow en New York, blijft Smarts zijn wereldwijde aanwezigheid versterken. Als onderdeel van de MSQ-groep, die bureaus als Elmwood, Freemavens en The Gate omvat, heeft Smarts toegang tot een wereldwijd netwerk met 25 kantoren in steden als New York, Hong Kong, Shanghai en Singapore.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht