Industry Wire

Geplaatst door TradeCloud - Supply Chain Platform

Intersafe maakt met TradeCloud keten inzichtelijker

Intersafe heeft gekozen voor het TradeCloud supply chain platform. Met het online platform wil de groothandel van veiligheidsartikelen haar inkoopprocessen transparanter maken en leveranciers op operationeel niveau integreren. Aanvullend zet Intersafe het platform in voor het monitoren van de leveranciersprestaties. “TradeCloud geeft ons inzicht en laat ons onze flexibiliteit behouden. We zijn immers een handelshuis met veel items, we willen ons productportfolio snel kunnen wijzigen”, aldus Danny van der Ster, Supply Chain Director.

Het hele proces beheersen
De diversiteit aan producten die Intersafe levert is enorm. Denk aan artikelen in de categorieën helmen, veiligheidsschoenen, werkkleding, maar eveneens valbeveiliging, klimmaterialen, nooddouches, meetinstrumenten, veiligheidsbrillen en gehoorbescherming. Het is slechts een kleine greep aan producten die snel kan wijzigen. Van der Ster: “Met het TradeCloud-platform kunnen we in principe het hele orderproces voor alle leveranciers beheren. In de praktijk zullen we dit ook doen, zij het dat een deel van onze leveranciers de orderdata aanlevert via EDI. Deze gegevens koppelen we eveneens aan de portal.”

De keuze voor TradeCloud als supply chain portal is deels gemaakt op basis van de functionaliteit van het platform, maar volgens de Supply Chain Director was een ander aspect echt van doorslaggevend belang: “TradeCloud is heel goed in staat om het platform te parametriseren op basis van klantwensen. Daar ligt echt de kracht van de leverancier. Voor Intersafe is dat belangrijk omdat we zo nog invloed konden uitoefenen op de wijze waarop we met de portal werken.”

Leveranciers in Benelux aansluiten op platform
De implementatie is in volle gang, de ingebruikname zal in fasen plaatsvinden. De eerste vingeroefeningen met de portal gebeuren met een denkbeeldige klant, daarna volgen enkele bestaande leveranciers. “En tenslotte gaan we verder met alle leveranciers waarmee we op deze manier willen werken. Voor het eind van het jaar verwachten we de Benelux-activiteiten live te hebben. De Franse organisatie zal daarop volgen”, aldus de Supply Chain Director.

Verbeteren procurement en leveranciersbetrouwbaarheid
De verwachtingen over de resultaten van het gebruik van TradeCloud zijn hooggespannen. “Het doel is om onze procurement werkzaamheden efficiënter uit te voeren. Er is duidelijk ruimte voor een transparanter proces dan we nu kennen, vooral wat betreft de inkomende stroom aan goederen. Daar is uiteraard wel een reden voor. Onze focus op voorraad en de uitgaande kant van de activiteiten raakt onze klanten.” Procentueel gezien ziet Van der Ster ruimte voor een verbetering van de leveranciersbetrouwbaarheid met vijf procent. “Dat is significant, hoewel het in euro’s lastig is uit te drukken. TradeCloud helpt ons heel duidelijk bij het monitoren van de gemaakte afspraken versus de prestaties”

Data uit diverse bedrijfssystemen ontsluiten naar eindklant
Intersafe ziet de implementatie van TradeCloud als een eerste stap in een reeks verbeteringen. De Supply Chain Director wil ook data uit het WMS, de voorraadoptimalisatiesoftware, het ERP en de webshop bij elkaar brengen met als doel het creëren van meer lijn in de keten. “Die kunnen we vervolgens ontsluiten naar de eindklant.

Niet alleen de leveranciersbetrouwbaarheid zal toenemen. “We verwachten ook doorlooptijden te verkorten. Maar in feite is dit één grote stap op weg naar betere relaties met onze ketenpartners. De samenwerking zal grotendeels gestandaardiseerd worden, waarbij ons personeel de benodigde aanvullende kennis bijdraagt.” TradeCloud ondersteunt ons op een hele prettige manier. De aanpak is strak, de oplossing hoogwaardig en flexibel. We hebben er bovendien onze eigen voorkeuren in kunnen aangeven, iets wat fijn is en zeker niet bij elke leverancier mogelijk is.”

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht