Geplaatst door Icecat N.V.

Intertoys haalt speelgoed productinformatie van Icecat

Intertoys, de Nederlandse speelgoedketen met ongeveer 200 winkels en een webshop in Nederland, heeft de integratie van Icecat afgerond. De keten werd in 2019 overgenomen door de Mirage Retail Group, waaronder ook Blokker, Big Bazar en Maxitoys behoort.

Taxonomieën in kaart gebracht
Aangezien Intertoys zijn eigen speelgoedtaxonomie heeft, was de belangrijkste inspanning het in kaart brengen van duizenden categorie specifieke specificaties van het Icecat Toys Data Model aan die van Intertoys. “Het werkt erg goed”, aldus Gerard Heijmans, Tech Manager van Intertoys, “mijn
e-commerce collega’s zijn blij omdat het hen veel tijd bespaard, vooral met betrekking tot het handmatig downloaden en uploaden van productafbeeldingen. Vervolgens willen we de interface verder optimaliseren door het aantal gedownloade product datasheets, merken en digitale middelen uit te breiden.”

Fabrikanten
Omdat Icecat al samenwerkt met een groot aantal speelgoed fabrikanten, zoals LEGO, Spin Master en Bestway, is het een “quick win” om deze merken te betrekken bij het verder verbeteren, uitwisselen en synchroniseren van productinformatie van deze Open Icecat-sponsors. Tegelijkertijd zullen zowel Intertoys als Icecat proberen andere merken te bereiken om de syndicatie van hun productinformatie aan Intertoys te stroomlijnen. Merken die hun eigen productinformatie rechtstreeks voor Intertoys willen invoeren, kunnen gebruik maken van de gratis Icecat Vendor Central.