Introw gaat samenwerken met Amerikaanse HubSpot

Introw, de Gentse startup die sales partnerschappen stroomlijnt, heeft een unieke samenwerking afgesloten met de Amerikaanse techgigant HubSpot. De samenwerking is een strategische springplank naar de Amerikaanse markt, waar momenteel al 20% van Introws klanten actief zijn. Het marktpotentieel voor HubSpot-app-partners wordt vandaag geschat op maar liefst 29 miljard dollar.
Slim partnerplatform
Koude e-mails en willekeurige telefoontjes hebben een slaagkans van minder dan 5%. Bovendien zijn sales partnerschappen vaak een blinde vlek in organisaties. Introw ontwikkelde daarom een slim partnerplatform waarmee bedrijven eenvoudig en efficiënt met hun netwerk van partners kunnen samenwerken.
“70% van alle verkopen wereldwijd verloopt indirect. Met Introw kunnen bedrijven samenwerken op klantendata en verkoopscontent delen. Denk bijvoorbeeld aan een Nederlands softwarebedrijf dat via het partnerportaal specifieke klantgegevens uitwisselt met haar Finse distributeur. Die distributeur kan zo doeltreffender prospecten in Finland benaderen en zo meer omzet genereren,” aldus Andreas Geamanu, co-founder van Introw.
Geprivilegieerde samenwerking
Met deze samenwerking treedt Introw toe tot een selecte groep van gecertificeerde HubSpot-app-partners. Wereldwijd telt HubSpot 1.800 partners, waarvan een aantal geniet van een geprivilegieerde status. Het totale marktpotentieel voor HubSpot app-partners bedraagt vandaag 29 miljard dollar.
Een partnerportaal opzetten kost met Introw nu slechts een handvol minuten, waar dat bij andere spelers tot zes maanden kan duren. Bovendien krijgt de startup zo een springplank naar de Amerikaanse markt. Vandaag telt Introw zo’n 50 betalende klanten, waarvan 20% uit de Verenigde Staten komt.
“Bedrijven hebben vaak te weinig tijd en middelen om de klantgegevens op de verschillende platformen up to date te houden. Dankzij de integratie met HubSpot, blijft de CRM nu de enige betrouwbare informatiebron,” aldus Andreas.
“Via de integratie met Introw beschikken onze gebruikers nu over de tools om hun partners krachtiger te ondersteunen bij het benaderen van prospects en het sluiten van deals rechtstreeks vanuit HubSpot,” besluit Aron Gosselin, Sr. Partnerships Manager bij HubSpot.
Over StarApps
StarApps is een venture builder die innovatieve ideeën omzet in succesvolle Gentse scale-ups. De studio werd opgericht door de ondernemers die aan de wieg stonden van onder meer Netlog, Twoo, Delta, Realo, Rydoo en Pitchdrive. Van de tien beoogde ventures zijn er reeds vier opgericht: FixForm (platform voor gebouwenbeheer), Introw (collaboratieplatform voor sales), Bizzy (B2B prospectieplatform) en Donna (AI assistent voor sales).
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.