IPsoft lanceert digitale klantenservicecollega:Amelia for Customer Care

Amsterdam, 3 juni 2020, IPsoft introduceert Amelia for Customer Care om bedrijven te helpen om eerstelijns klantcontact efficiënter af te handelen. De cloudgebaseerde digitale medewerker focust op een optimale time-to-resolution en kan veelvoorkomende klantenservicetaken zelfstandig afhandelen. Klanten met complexere kwesties kunnen daardoor sneller terecht bij een menselijke klantenservicemedewerker.
Amelia for Customer Care kan eenvoudig getraind worden en kan binnen enkele uren of dagen veelvoorkomende eerstelijnstaken op zich nemen. Denk aan het toegangsbeheer voor klantenportals, ondersteuning bij bestellingen van producten en diensten of het delen van informatie uit tutorials en FAQ’s. Daarnaast kan ze bijvoorbeeld helpen bij verzendingen, verzekeringsclaims, restitutieverzoeken, afsprakenbeheer of winkelzoekers.
Amelia for Customer Care is verkrijgbaar via DigitalWorkforce.ai. Bedrijven kunnen hier ook de eerder gelanceerde Amelia for IT Service Desk inhuren. De beschikbare digitale medewerkers zijn voorzien van tientallen jaren aan ervaring en vaardigheden. Amelia for Customer Care beschikt dan ook over een uitgebreid c.v. Met deze introductie doet IPsoft opnieuw een stap in de richting in de realisatie van haar visie: een hybride personeelsbestand waarbinnen digitale en menselijke medewerkers samenwerken.
Chetan Dube, de CEO van IPsoft: “Veel bedrijven worstelen met de groeiende belasting op hun klantenservice. Momenteel speelt de huidige verschuiving van fysieke naar online kanalen als gevolg van de pandemie een grote rol. Bedrijven staan daarnaast echter al langer voor de uitdaging om via meerdere kanalen een efficiënte, consistente klantenservice te bieden. Digitale klantenservicemedewerkers kunnen een belangrijke rol spelen in het prioriteren van inkomende contactverzoeken en deze waar nodig koppelen aan menselijke collega’s. Doordat zij veel voorkomende vragen kunnen beantwoorden, houden hun menselijke collega’s meer tijd over voor de complexere vragen. Uit onze ervaring blijkt dat dit de klantervaring ten goede komt.”
In tegenstelling tot oplossingen die alleen worden ondersteund door chatbots of robotic process automation (RPA) is Amelia dankzij haar cognitieve intelligentie in staat om op natuurlijke wijze met mensen te communiceren en van elke interactie te leren. Amelia is 24/7 telefonisch en via online chat bereikbaar en kan integreren en communiceren met zakelijke back-endsystemen, CRM-systemen en callcenter-oplossingen, waaronder Genesys, Salesforce, Service Now en Avaya. Amelia kan op die manier zelfstandig een aantal belangrijke taken afhandelen. Als verzoeken haar vaardigheden te boven gaan, roept Amelia de hulp in van menselijke collega’s. Door samen de kwestie in orde te brengen, bouwt Amelia haar kennis steeds verder uit.
Over IPsoft
IPsoft is ‘s werelds grootste niet-beursgenoteerde AI-softwarebedrijf en levert zakelijke, cognitieve conversatie-oplossingen. IPsoft gelooft in de digital workforce. Daarom werken bij IPsoft menselijke en digitale medewerkers samen om creativiteit te ontsluiten en zakelijke meerwaarde te creëren. Met Amelia (de cognitieve AI-collega die mensen echt begrijpt) en 1Desk (het eerste integrale platform voor digitale transformatie), zorgt IPsoft voor snelle stroomlijning van IT-processen en automatisering van bedrijfsprocessen.
Daarnaast dragen zij bij aan optimale productiviteit, klantentevredenheid en de algehele bedrijfsresultaten. Het hoofdkantoor van IPsoft is gevestigd in New York en het bedrijf heeft vestigingen in 15 landen. IPsoft bedient meer dan 500 van ’s werelds meest vooraanstaande ondernemingen actief in sectoren zoals de IT, financiële dienstverlening, verzekeringswereld, telecommunicatie, retail, maakindustrie en gezondheidszorg. Benieuwd hoe IPsoft de toekomst van werken vormgeeft? Lees verder op: www.ipsoft.com.
Meer informatie over IPsoft
Volg ons op Twitter: @IPsoft en LinkedIn: www.linkedin.com/company/ipsoft/
Bezoek onze Facebook-pagina: www.facebook.com/ipsoftinc/
Bekijk onze video’s op YouTube: www.youtube.com/user/IPsoftInc
Lees over onze klantensuccessen: www.ipsoft.com/category/case-studies/
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.