Geplaatst door IPsoft

IPsoft’s digitale medewerker Amelia wordt nu nog menselijker

Amsterdam, 21 februari 2020 – Amelia, de digitale medewerker van IPsoft – marktleider op het gebied van conversational AI – krijgt een nieuw, nog menselijker uiterlijk. De combinatie van deze interactieve avatar, de onderliggende geavanceerde AI- en NLP-technologie en haar jarenlange internationale werkervaring maken haar de meest menselijke en slimme digitale medewerker die in de markt te vinden is. Met Amelia plaveit IPsoft de weg voor hybride personeelsbestanden waarin mensen samenwerken met hun digitale equivalent.

De nieuwe versie van Amelia brengt haar geavanceerde cognitieve functies – naar voorbeeld van het menselijk brein gebouwd – samen met de laatste ontwikkelingen in avatar-technologie. Amelia’s nu nog realistischer weergegeven toon, dialoog, gezichtsuitdrukking en begrip maakt digitale communicatie bijna levensecht. Volgens Chetan Dube, oprichter en CEO van IPsoft weerspiegelt Amelia’s nieuwe uiterlijk nu veel beter de buitengewone cognitieve kwaliteiten die haar de meest geavanceerde digitale medewerker maken die nu verkrijgbaar is.

Chatbots en beperktere virtuele assistenten reageren op instructies op basis van keywords en kennen statische beslisbomen. In tegenstelling hiermee werkt Amelia met (ongestructureerde) natuurlijke taal en is zij is in staat context-wisseling te volgen, emoties te herkennen, zelf complexe taken uit te voeren en verzoeken van gebruikers van begin tot eind af te handelen.

Het cognitieve brein van Amelia is getraind op actuele conversaties waarbij de gesprekspartners meerdere, functioneel verschillende vragen of verzoeken hebben (multi-intent). Dankzij de integratie van geavanceerde technologie voor affective computing (ook wel artificial emotional intelligence of emotion AI genoemd) en sentimentanalyse kan Amelia de emoties, gemoedstoestand en persoonlijkheid van gebruikers duiden en er op een passende wijze op reageren.

Amelia kan leren van haar menselijke collega’s door middel van supervised learning, waarbij een manager monitort of ze de gewenste bewoording, processen en manier van werken handhaaft. Omdat Amelia dankzij haar deep learning-mogelijkheden leert van elke menselijke interactie biedt ze bovendien gaandeweg een steeds persoonlijkere gebruikservaring. Haar vermogen om te observeren, leren, begrijpen en haar vaardigheden aan te scherpen draagt bij aan Amelia’s menselijke karakter.

Mark Boelhouwer, Managing Director Benelux & Frankrijk bij IPsoft: “Ervaring leert ons dat echt slimme conversational AI positief bijdraagt aan merkloyaliteit en de mate van herhalingsaankopen. Daarnaast zien we vaak dat medewerkerstevredenheid toeneemt doordat medewerkers hun tijd en middelen efficiënter of anders kunnen inzetten. Nu Amelia er nog menselijker uitziet zal dat de relaties met klanten ten goede komen.”

Amelia is herhaaldelijk als marktleidende oplossing geïdentificeerd door onafhankelijke analistenbureaus als Forrester, Everest Group en Ovum.