Geplaatst door Isobar

Isobar lanceert eigen webcare-app CoAct

CoAct is een web-based applicatie die het mogelijk maakt om met een team de sociale kanalen van een organisatie te beheren en monitoren. Hierin kan een organisatie content publiceren op onder andere Facebook en Twitter. Behalve het beheren en monitoren kunnen er ook uitgebreide rapportages worden gemaakt, inclusief sentimentmeting. Vooral rondom belangrijke gebeurtenissen, bijvoorbeeld een overname of lancering van een nieuw product, is het belangrijk om ook het sentiment te kunnen meten en beïnvloeden.

Dashboard
Het werken met CoAct maakt het gemakkelijk om vanuit verschillende afdelingen in een organisatie te reageren op verschillende actualiteiten. Taken kunnen met een klik toegewezen worden aan leden van een team, waarbij ook aangemerkt wordt dat ze in behandeling of afgehandeld zijn. In het dashboard is in één oogopslag te zien wat de maandelijkse activiteit rondom een organisatie is, op basis van mentions, eigen berichten en resultaten van ingestelde zoekopdrachten. Om in de gaten te houden wat er op andere kanalen dan de ingestelde social media kanalen gebeurt kunnen RSS-feeds worden toegevoegd.

Doorontwikkeling
CoAct App wordt actief doorontwikkeld tot een uitgebreide communicatie tool waarmee gedetailleerde inzichten gegeven kunnen worden in de community rondom een organisatie. CoAct zal op korte termijn uitgebreid worden met een koppeling met de Google Analytics API zodat het bereik van een bericht nog beter gemeten kan worden en gekoppeld kan worden aan doelen.

Quote
Stef de Jong, Social Strategist bij Isobar: “Het inzichtelijk maken van data stelt ons in staat actief te kunnen inspelen op het nu; noem het real-time communicatieplanning. We zijn erg trots dat we naast de tools uit de markt nu een zeer specifiek ontwikkeld alternatief kunnen bieden dat adverteerders in staat stelt een goede basis te leggen voor webcare in de breedste zin van het woord. De applicatie wordt op basis van de feedback van de gebruikers doorontwikkeld, om zo de hele organisatie vanuit één plaats toegang te geven tot alle data die nodig is om succesvol communicatieactiviteiten te plannen en organiseren.”

Meer weten?
CoAct is momenteel alleen beschikbaar voor klanten van Isobar. Toch meer weten over deze applicatie of even testen? Neem dan contact op met Stef de Jong voor een uitgebreide presentatie over wat CoAct voor u kan betekenen.