IT-activiteiten cloud-omgevingen verder automatiseren dankzij VMware vCenter Log Insight 2.0

Utrecht, 21 mei 2014 – VMware, Inc (NYSE: VMW), kondigt VMware vCenter Log Insight 2.0aan, een nieuwe versie van VMware’s geautomatiseerde log management- en analysetool voor het mobiele cloud-tijdperk. De vernieuwde VMware vCenter Log Insight beschikt over technologie op het gebied van ‘machine-learning’ in combinatie met betere prestaties voor query- en dataverzameling. Klanten kunnen hiermee sneller problemen oplossen en de IT-activiteiten voor fysieke-, virtuele- en hybride cloud-omgevingen verder automatiseren.
Nieuwe functies om de IT-productiviteit te verhogen
VMware vCenter Log Insight helpt klanten om IT-problemen 25 procent sneller te identificeren, de resolutietijd met 50 procent te versnellen en de tijd voor log-analyse tot wel 80 procent te verminderen [1]. Om klanten te helpen bij het behalen van service levels en om de operationele efficiëntie te verbeteren, beschikt VMware vCenter Log Insight 2.0 over de volgende nieuwe functies en verbeteringen:
- Intelligente groepering – een nieuwe technologie gebaseerd op ‘machine-learning’ dat gerelateerde data automatisch groepeert om ervoor te zorgen dat beheerders sneller problemen signaleren en de resolutietijd minder wordt;
- Query prestatie – dankzij zes keer snellere query-prestaties, ten opzichte van vergelijkbare oplossingen, verbetert de productiviteit van beheerders en IT-afdelingen [2].
- Data ingestion – acht keer sneller data verzamelen dan VMware vCenter Log Insight 1.5 waardoor de klant nog sneller inzicht heeft in de fysieke, virtuele en cloud-omgeving [3].
- Datavisualisatie – nieuwe mogelijkheden voor het visualiseren van data in de vorm van tabellen en grafieken. Dit biedt beheerders meer mogelijkheden voor het analyseren van ongestructureerde log data.
- Schaalbaarheid – een nieuwe Microsoft Windows-agent verzamelt logs van op Windows-gebaseerde desktops en servers en stelt klanten in staat om log data te bewaren en analyseren binnen alle belangrijke omgevingen.
Nieuwe content packs voor partners
Naast de ondersteuning voor VMware vSphere stelt VMware vCenter Log Insight klanten in staat om de mogelijkheden voor log analyse uit te breiden naar infrastructuursoftware en -hardware die veel wordt gebruikt in gevirtualiseerde en cloud-omgevingen. In combinatie met VMware vCenter Log Insight 2.0 introduceert VMware vier nieuwe content packs voor Brocade Fibre Channel storage area networks (SAN’s), Microsoft Active Directory, Microsoft Exchange en Microsoft Windows. Meer hierover lees je hier.
Meer mogelijkheden VMware vSphere with Operations Management
VMware kondigt daarnaast een upgrade van VMware vSphere with Operations Management aan, waardoor een combinatie van het virtualisatieplatform met inzichten in IT-capaciteit en -prestatie ontstaat. Nieuwe en bestaande klanten van VMware vSphere with Operations Management zijn, door de upgrade naar VMware vCenter Operations Management Suite Advanced, nu in staat om te profiteren van meer beheer- en monitoringmogelijkheden. Meer hierover lees je hier.
Prijs en beschikbaarheid
Een bètaversie van VMware vCenter Log Insight 2.0 is vanaf nu te downloaden via deze link. VMware vCenter Log Insight 2.0 is naar verwachting in het tweede kwartaal van 2014 beschikbaar. Om hiervan op de hoogte te blijven, registreer hier.
VMware vCenter Log Insight 2.0 kost $200 per besturingssysteem, zonder omvanglimiet van log data en biedt klanten een voorspelbare prijsstelling en geen extra kosten voor het opslaan van meer log data. Het is nu ook beschikbaar voor $1.500 per CPU. Ga naar deVMware vCenter Log Insight Pricing/Buy pagina voor meer informatie.
VMware vCenter Operations Management Suite Advanced voor VMware vSphere with Operations Management is naar verwachting beschikbaar in het tweede kwartaal van 2014.
Lees hier het volledige Engelstalige persbericht.
——
[1] Dimensional Research, “VMware vCenter Log Insight Delivers Immediate Value to IT Operations”, May 2014
[2] Third-party query performance test comparing leading log analytics solution and VMware vCenter Log Insight 2.0 on 100 million and a billion record data sets, February 2014
[3] VMware vCenter Log Insight 2.0 enables a cluster of up to six nodes while improving individual node ingest performance by up to 30 percent leading to 8x faster data ingestion than before
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.