Jobbird.com groter dan Werk.nl van het UWV

Uit onderzoek van Recruitment Matters blijkt dat Jobbird.com de grootste gratis vacaturebank van Nederland is. Hiermee is Jobbird.com groter dan de site van het UWV, Werk.nl.
Recruitment Matters: “Jobbird’s dominantie is verder gegroeid en dat moet haast wel het gevolg zijn van de allesoverheersende reclamecampagne die nog altijd voortduurt. De zakken van Jobbird lijken oneindig diep, maar ik ga er vanuit dat Jan-Peter Cruiming niet al zijn miljoenen zuurverdiende Euro’s (met de verkoop van Nationale Vacaturebank aan VNU) in de bodemloze marketingput van Jobbird gaat gooien. De toekomst zal het leren. Het aantal vacatureplaatsingen is flink hoger in vergelijking met dezelfde periode een jaar geleden (+8,3%);  het volume aan unieke vacatures is lager (-1,1%) aan het volume van vorig jaar. Het aantal unieke vacatures zonder stages, bijbanen en vrijwilligerswerk [1] is vrijwel hetzelfde als vorig jaar (+0,3%).”
Jan-Peter Cruiming, oprichter van Jobbird.com: ” Ik ben super blij met dit resultaat! Hiermee ben ik weer een stap dichter bij mijn doel om de Nederlandse arbeidsmarkt transparant te maken. In Nederland zijn ongeveer 1000 vacaturesites en 9000 andere sites waar vacatures te vinden zijn. Mensen zien door de bomen het bos niet meer. Ik ben blij dat mijn initiatief voor een gratis vacaturebank zo aanslaat! Op dit moment hebben we circa 50.000 vacatures en 70.000 CV’s online staan.”