Industry Wire

Geplaatst door Boomerang Agency

Jordi van de Bovenkamp terug bij Boomerang Agency als Executive Creative Director

Na drie jaar keert Jordi van de Bovenkamp terug op de plek waar hij hoort: Boomerang Agency. De afgelopen jaren verliepen voor zowel Boomerang als Van de Bovenkamp bijzonder succesvol, maar toch knaagde er iets. Was het leven niet veel leuker met elkaar? Na de overname door Publicis Groupe in 2021 is er binnen Boomerang nóg meer mogelijk en dus is dit het ideale moment om met elkaar mooie dingen te gaan maken.

Boomerang maakt vanuit strategisch en creatief oogpunt de reclame van morgen. Het bureau smelt inzichtvolle en sterk verankerde strategieën samen met slimme, effectieve ideeën en data-gedreven, dynamische executiemogelijkheden, om zo een globaal publiek te bereiken. In dat plaatje past de innovatieve Van de Bovenkamp perfect.

Van de Bovenkamp: “Gevraagd worden om terug te keren op het oude nest voelt goed, zeker als dat nest mooie aanpassingen heeft gehad qua structuur en mogelijkheden. Ik kijk uit om samen te werken met Publicis en zeker ook met m’n vrienden op de vloer. Ik keer terug, maar zie het als een mooie en uitdagende stap voorwaarts.”

Executive Creative Director Marco van Houwelingen is blij met de hernieuwde samenwerking. “Jordi is een enorme versterking voor ons team, als mens en als creatief. Met zijn humor, snelheid en ongekende creativiteit bewijst hij al jaren dat hij merken menselijker en toegankelijker kan maken. Dat sluit naadloos aan bij de missie die we als Boomerang Agency hebben gesteld. Ik kijk er dan ook zeer naar uit om weer met hem samen te mogen werken.”

Co-founder en Chief Creative Officer Eldin Fetahovic: “Als je de bestaande kanalen, maar ook de nieuwe kanalen, echt wil begrijpen en omarmen, dan moet je daar als creatief een vanzelfsprekende interesse voor hebben. Dan heb ik het over creatieven die zélf op de hoogte willen blijven van de nieuwste ontwikkelen en hier andere creatieven ook mee willen inspireren, bijvoorbeeld tijdens reviews. Jordi is zo’n creatief. Hij weet als geen ander wat er in de community speelt en het enthousiasme wat hij daarvoor heeft slaat altijd over op de mensen om hem heen. Ik weet zeker dat hij – met zijn expertise op social en zijn vanzelfsprekende interesse voor nieuwe ontwikkelingen – geweldig (internationaal) werk gaat maken dat mensen zal raken, juist omdat hij verder kijkt dan onze industrie en weet wat er in de community speelt.”

Ook CEO Publicis Groupe België en Nederland Jacco ter Schegget is enthousiast: “Jordi snapt de Zeitgeist. Hij weet wat er speelt, binnen de maatschappij, binnen ons vak. Daarnaast is hij een erkende pionier op sociale kanalen. Met zijn specifieke kwaliteiten gaat hij Boomerang helpen om hun Social by Nature propositie verder te verstevigen.”

Van de Bovenkamp is niet de enige oud-medewerker die recent is teruggekeerd. Ook Michiel Wolters (Creative Director), Aimee Rutumalessij (Account Director) en Melanie Brouwer (Senior Project Manager) ontdekten dat het gras toch echt groener is bij Boomerang.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht