Jury eerste editie Dutch Search Awards bekend

Insturen searchmarketing-case kan nog tot 1 oktober
De winnaars van de allereerste Dutch Search Awards zullen worden gekozen door een 22-koppige vakjury, bestaande uit experts op het gebied van SEA en online advertising. Onder andere Remy Bronkhorst (CEO Expand Online), Mark van Werven (CEO Tribal Internet Marketing), Justus Wever (Product Manager SEA Traffic4u), Eduard Blacquière (Principal Consultant OrangeValley) en Roland van der Walle (Strategic Search Account Director Bing) zullen de ingezonden cases op gebied van search marketing beoordelen. De Dutch Search Awards worden 24 november 2016 voor het eerst uitgereikt. Marketeers, agencies en ondernemers kunnen nog tot 1 oktober hun searchmarketing-cases insturen. Op 1 november maakt de jury de genomineerden bekend. Meer informatie: www.dutchsearchawards.nl
Eén van de initiatiefnemers van de Dutch Search Awards is Tamer Saglambilek: “In navolging van de verschillende internationale edities van de Search Awards, gaan we nu eindelijk deze awards ook in Nederland uitreiken. De jury zal tijdens de beoordeling vooral letten op de formulering van de strategie; aantoonbare resultaten t.o.v. doelstelling, budget en man-uren; creativiteit en onderscheidend vermogen; het gebruik van technologie; de koppeling van verschillende kanalen en de schaalbaarheid van de oplossing. Al veel grote merken en marketingbureaus hebben cases ingestuurd, dus ik verwacht dat de jurering een uitdagende klus gaat worden!”
Case insturen: laatste kans
Zij die kans willen maken op een Dutch Search Award, hebben nog tot 1 oktober om hun case in te sturen. Cases kunnen worden ingezonden voor één of meerdere van de 12 awards die verdeeld zijn over de hoofdcategorieën ‘Branche’ en ‘Campagne’ of voor de vijf awards in de categorie ‘Tools & Software’. Iedere inzender dingt sowieso mee naar de award voor Beste Agency, Consultant en In-house team. Inschrijven kan via: https://dutchsearchawards.nl/inzenden
Uitreiking Dutch Search Awards
De feestelijke uitreiking vindt 24 november plaats bij B. Amsterdam. Deze dynamische setting vormt het decor voor het eerste officiële betoon van erkenning en waardering binnen het Nederlandse search-landschap. Naast de uitreiking van de awards delen vooraanstaande ‘thought leaders’ hun visie op actuele ontwikkelingen binnen de search-industrie en is er ruimte voor interactieve sessies met experts uit het vak. Het definitieve programma en de sprekers worden later bekend gemaakt.
De volledige jury bestaat uit: Alouette Edens (Interim Webanalist), Eduard Blacquiere (Principal Consultant OrangeValley & Mede-oprichter van Friends of Search), Ellen Akkerman (SMB Search Lead Nothern Europe Bing), Hein van der Honing (Hoofd SEA Greenhouse Group), Justus Wever ( Product Manager SEA Traffic4u), Leola de Vries (Sr. Online Consultant Storm Digital), Maarten van den Biezenbos (SEO Specialist Happy Idiots), Mark van Werven (Directeur Tribal Group), Mathijs Compeer (Sr. SEA Consultant & Hoofd SEA SearchResult), Mustafa Sezgin (Sr. SEA Consultant Sales Care), Nick Oltvoort (Sr. Digital Advertising Adwise), Olinda Luksen (Hoofd SEO Maxlead), Peter Maas (Sr. Online Marketeer & Hoofd SEA Clickvalue), Remco Roos (Partner InfoTrade), Remy Bronkhorst (Directeur Expand Online), Roland van der Walle (Strategic Search Account Director Bing), Sanya Tuharea (Interim SEA Specialist & In-house SEA trainer), Talitha Zwagers (Manager Online Advertising Traffic Builders), Tamer Saglambilek (Initiatiefnemer Dutch Search Awards), Wijnand Meijer (Sr. PPC Strategist iProspect), Wouter Blom (Eigenaar & Consultant Stramark) en Youri Kuper (Mede-oprichter Dutch Search Awards).
Bing is hoofdsponsor van de Dutch Search Awards 2016. Het initiatief wordt daarnaast mede mogelijk gemaakt door o.a. AdCalls, adcombi, The Feedback Company, SQIQ, OPTMYZR, Swydo en Bannerwise.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.