Keadyn investeert in Mobile Marketing Platform Notificare

Amsterdam, 4 mei 2015 – Venture builder Keadyn investeert in Mobile Marketing Platform Notificare. Met de investering gaat Notificare een nieuwe ontwikkelingsfase in. Het bedrijf groeit hard en wil deze groei versnellen. De komende tijd gaat het daarom werken aan uitbreiding van zowel het team als het klantenbestand. Notificare gelooft in de kracht van persoonlijke en locatie-gebaseerde interactie met klanten, en wil deze visie breed uitdragen.

Notificare is een succesvolle Nederlandse start-up die in 2012 werd opgericht door Joel Oliveira (CPO), Joris Verbogt (CTO) en Robert Leefmans (CEO). Hun Mobile Marketing Platform slaat een brug tussen de virtuele en de fysieke wereld met slimme mobiele technologie. Het zet hierbij onder meer smartphones, geo-locatie en iBeacons in. Het jonge bedrijf ontwikkelt en levert een uniek platform voor het onderhouden en opbouwen van duurzaam klantcontact door middel van push-notificaties. Op basis van profiel en de locatie van de gebruiker worden zodoende relevante berichten verstuurd. Met de investering van Keadyn verwacht Notificare de groei van het bedrijf beter te kunnen ondersteunen.

Venture builder
Keadyn is een venture builder die vanuit ondernemerschap actief bijdraagt aan de acceleratie van jonge bedrijven. Volgens eigenaar Martijn Don past de samenwerking met Notificare uitstekend bij de visie van Keadyn. “Wij vinden de technologie van Notificare zeer kansrijk. Het levert een grote toegevoegde waarde voor klanten, die met deze service berichten op het juiste moment aan de juiste persoon kunnen versturen. Bijvoorbeeld op basis van waar deze persoon zich op dat moment bevindt. Deze informatie zal leiden tot het steeds beter kunnen begrijpen van de consument, wat zeer waardevol is voor veel bedrijven. De tijd is aangebroken om de groei te gaan versnellen zowel in Nederland als daarbuiten. Keadyn draagt daar graag aan bij.”

Retail, events en media
Notificare wordt al door toonaangevende klanten gebruikt, zoals Hema, de Lotto en het Rode Kruis. Het bedrijf begint nu aan de volgende fase door de investering van Keadyn ter waarde van 200.000 euro. Dit is het eerste deel van een ‘rolling close’. De volgende investeringsronde moet een totaal van 400.000 euro gaan opbrengen. Hiervoor hebben zich al enkele investeerders gemeld. Notificare staat open voor alle investeerders die net als Keadyn echt toegevoegde waarde hebben. De binnengehaalde fondsen worden onder meer ingezet om te schalen en om het bedrijf internationaal verder te ontplooien.

Robert Leefmans, CEO van Notificare: “De investering markeert een belangrijk moment voor ons. Vanaf nu kunnen we onze groei extra gaan versnellen. Notificare levert een krachtig marketinginstrument, dat in talloze industrieën zijn waarde kan bewijzen: retail, events, media. Door de samenwerking met Keadyn krijgen wij nu meer slagkracht om onze visie breed uit te dragen. De eerste stappen die we gaan zetten zijn het uitbreiden van ons team en het steviger aanzetten van de sales- en marketingactiviteiten.”

Over Notificare
Het Notificare Mobile Marketing Platform is een krachtig marketinginstrument waarmee bedrijven hun mobiele apps kunnen verrijken met interactieve contextuele berichten. Notificare maakt hierdoor persoonlijke en locatie-gebaseerde interactie mogelijk, onder andere door middel van iBeacons. Hiermee kunnen bedrijven hun klanten voorzien van relevante informatie op het juiste moment. Dit vergroot de effectiviteit van de marketingcommunicatie en zorgt dat er een duurzame relatie met klanten wordt opgebouwd. Notificare versterkt het mobiele kanaal binnen omni-channel campagnes. Meer informatie: www.notifica.re

Over Keadyn

Keadyn is een onafhankelijke investeringsmaatschappij uit Rotterdam die zich richt op het supporten van snelgroeiende bedrijven. Keadyn zorgt hierbij voor het perfecte klimaat om haar participaties te laten accelereren. De oprichters van Keadyn zijn ervaren ondernemers met kennis op het gebied van onder andere investeringen, strategie-ontwikkeling, business development, groeiversnelling en exit-strategieën.