Geplaatst door Swigle Interactive

King Cuisine lanceert B2B webshop

Swigle bouwt Woocommerce webshop voor King Cuisine

Ede, 3 november 2016 – King Cuisine, een producent van koelverse internationale specialiteiten, heeft een nieuwe webshop geopend. De webshop is bestemd voor klanten van King Cuisine in grootverbruik uit heel Europa. KingCuisine.eu kreeg anderhalf jaar geleden al een compleet nieuw uiterlijk en dankzij responsive design komt de site beter uit de verf op mobiele apparaten. Via de nieuwe webshop is het nu bovendien mogelijk om snel en eenvoudig bestellingen door te geven.

King Cuisine laat weten dat de site niet alleen voor de Nederlandse en Belgische, maar ook voor de rest van Europe is ontworpen, in samenwerking met Swigle Interactive uit Ede (techniek) en Vertigo 6 uit Arnhem (design). De website draaide reeds op het open source CMS WordPress en de nieuwe webshop is gebouwd in Magento. Zowel de site als de shop kunnen daardoor vanuit éen omgeving worden beheerd.

Anke van Eijk, marketingmanager bij King Cuisine, zegt over de nieuwe webshop: ‘Met deze toevoeging bieden we onze klanten een snel, veilig en compleet bestelsysteem, waarin het productaanbod en de productinfo altijd actueel is.’ Met dat laatste doelt zij op de koppeling met de productdatabase ‘psinfoodservice’. Deze koppeling is door Swigle ontwikkeld en haalt elke dag het meest actuele productoverzicht met bijpassende data op.

Swigle ontwikkelde een customized checkout proces. Nadat een bestelling is geplaatst, verstuurt de webshop de order automatisch door met gedetailleerde informatie naar het ordersysteem. De webshop gebruikt daarbij de klantgegevens uit de klantendatabase, wat veel invultijd scheelt. Consumenten kunnen niet bestellen in de webshop.