Industry Wire

Geplaatst door Conrad Electronic Benelux BV

Klantgerichtheid van Conrad Benelux bekroond in London

Een uniek beleid waarbij de mening en feedback van klanten actief gebruikt wordt om andere klanten te helpen een weloverwogen keuze te maken en om het assortiment pro-actief in lijn te brengen met de wensen van de klant.

Social commerce is het strategisch inzetten van sociale interactie en feedback van gebruikers in het online verkoopproces om anderen te helpen bij de product- of dienstenkeuze, bijvoorbeeld door middel van beoordelingen. De Social Commerce Awards is een jaarlijks Europees evenement waar organisaties die actief social commerce inzetten, hun beleid en activiteiten laten onderzoeken en beoordelen door een vakjury. In 6 categorieën (waaronder ‘Rookie of the Year’, ‘Campaign of the Year’ en ‘Customer Oxygen’) wordt vervolgens het bedrijf gekozen dat met zijn beleid en klantgericht handelen deze categorie het beste vertegenwoordigt.

Volgens het juryrapport: “Conrad is the best example of a brand using user-generated content in all facets of the business, including Customer Service, Merchandising, and more. This is an organisation that breathes ‘Customer Oxygen’ for true customer-centric decision-making.”

“We zeggen niet alleen wat we doen, maar doen vooral wat we zeggen”, aldus een trotse Frank de Groot (Managing Director). “De klant centraal stellen is zo’n belangrijk onderdeel van ons beleid dat we dit door de gehele organisatie verweven hebben. Elke afdeling en elk persoon draagt er zijn steentje aan bij. We voelen ons dan ook zeer vereerd dat onze inspanning door de jury bekroond is met deze ‘Customer Oxygen Award’.”

Over Conrad (www.conrad.nl | www.conrad.be)
Conrad Electronic Benelux is een dochter van Conrad Electronic SE Duitsland en is gevestigd in Oldenzaal. Conrad is met een assortiment van meer dan 100.000 artikelen Europa’s grootste webwinkel in elektronica en techniek. De deskundige medewerkers en de ervaren technische dienst zetten zich dagelijks in om de verwachting van klanten te overtreffen. Alles draait namelijk om de tevredenheid van de klant. Niet voor niets geeft men Conrad gemiddeld ruim een 8 als beoordeling (Net Promotor Score).

Over Bazaarvoice (www.bazaarvoice.com)
Bazaarvoice is een social commerce technologie organisatie. Haar ‘Software-as-a-Service (SaaS)’ oplossingen hebben meer dan 130 miljard ‘user generated content’ opgeleverd, wat wereldwijd meer dan 950 merken helpt bij online mond-tot-mond reclame. Bazaarvoice producten als ‘Ratings & Reviews’, ‘Ask & Answer’ en ‘Stories’ zijn social commerce applicaties die het verkoopproces ondersteunen. Deze maken het mogelijk voor klanten om hun mening over producten en feedback over hun online winkelervaring te geven om zo andere klanten te helpen in het maken van een weloverwogen keuze.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht