Klarna vanaf nu ook beschikbaar als betaaloplossing in België

Brussel, 18 juni – Klarna, marktleider op het gebied van achteraf betalen, is voortaan beschikbaar voor shoppers in België. Bijna 10 jaar na de lancering in Nederland, is de betaaloplossing ‘Betalen binnen 21 dagen’ nu ook beschikbaar voor onze zuiderburen.
Achteraf betalen met Klarna is in België nu ook direct beschikbaar bij grote webshops als H&M*, A.S. Adventure en Omoda. Binnenkort volgen nog vele andere retailers. Dit is ook goed nieuws voor online retailers die zowel in Nederland als België actief zijn. Voortaan kunnen zij hun klanten in beide landen het gemak van Klarna aanbieden. Een wens die al langer speelde bij Nederlandse klanten.
“Het aanbieden van een goede gebruikservaring is voor online retailers essentieel. Van het binnenkomen op de site tot aan de betaling. Consumenten verwachten gemak, een snelle check-out en geen extra kosten. Is dit niet op orde, dan worden aankopen vaak niet afgerond. Ook zijn steeds minder mensen bereid om al te betalen voor iets dat misschien nooit geleverd wordt of niet aan de verwachtingen voldoet. Om deze reden werken steeds meer merchants in Nederland met Klarna samen. Onze klanten die ook actief zijn in België vroegen ons al langer wanneer we ook daar zouden lanceren. We zijn blij dat we hen nu ook in België van dienst kunnen zijn. Dat doen we met een lokaal team en kantoor in Brussel, waardoor we zowel onze retailers als consumenten ondersteuning in het Vlaams en Frans kunnen bieden.”, zegt Wilko Klaassen, Klarna-directeur voor België en Nederland.
Nederlandse klanten kunnen uitbreiden naar België
Ook klanten zijn blij dat het nu mogelijk is om Klarna in zowel Nederland als België aan te kunnen bieden. Jan Baan, COO bij Omoda, vertelt: “We blijven altijd op zoek naar nog betere manieren om onze klanten bij te staan. We werken al langer goed samen met Klarna. Vanaf het begin van onze samenwerking, bleek het Klarna team een geweldige partner voor ons. Cijfers tot nu toe bevestigen dat onze klanten Klarna waarderen als optie in ons check-out proces. Fijn dat we nu ook in België partners zijn.”
Klarna werd in 2005 opgericht in Stockholm en heeft momenteel een post-money waardering van 5,5 miljard dollar. Daarmee is Klarna het grootste private fintechbedrijf in Europa en één van de grootste private fintechbedrijven ter wereld. Klarna bedient vandaag ruim 85 miljoen consumenten en werkt samen met meer dan 200.000 retailers in Noord-Amerika, Australië, het Verenigd Koninkrijk en Europa, waaronder H&M, Sephora, Michael Kors, Wayfair, IKEA, Expedia Group, Samsung, Microsoft, ASOS, Peloton, boohoo, Sonos, Ray-Ban, Levi’s, Ticketmaster, Abercrombie & Fitch en Nike.
* H&M-klanten mogen binnen 30 dagen betalen en de betaaloptie is beschikbaar via de H&M-app.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.