KLM ziet e-mailconversies verviervoudigen door implementatie van Webtrends Streams

Webtrends, de wereldwijde leider in digitale marketingoplossingen, kondigde vandaag aan dat reismarktleider KLM zijn Analytics, Optimize en Streams oplossingen heeft geïmplementeerd, wat leidde tot een significante vergroting van het succes van KLM’s e-mailmarketingcampagnes.
Webtrends Analytics heeft KLM in staat gesteld haar e-mailmarketingstrategie te maximaliseren door gebruik van datagestuurde gegevens en kennis, waardoor KLM beter inzicht kan krijgen in haar klanten. Sinds de implementatie van Analytics en Optimize heeft KLM verbeteringen gezien in campagnes en activiteiten. Met Webtrends Streams is KLM in staat geweest klantgegevens direct te verwerken, en een passende e-mail te sturen binnen een uur nadat ze de site hebben verlaten.
Webtrends werd geselecteerd vanwege het robuuste Analytics en Optimize platform, en het vermogen toegang te krijgen tot diepgaande rapportages over online bezoekersgedrag om bruikbare inzichten te identificeren. Sinds het gebruik van Webtrends technologie heeft KLM een significante stijging gezien in conversies door e-mailmarketing, waarbij markten als Nederland, Groot-Brittannië en Duitsland tot wel 400% zijn gestegen. Bovendien zagen e-mails een stijging van 34% in openingspercentage, en een 94% hogere klikfrequentie. KLM is ook in staat geweest potentiële vertrekpunten aan te wijzen in haar verkooptrechter, en wijzigde haar gebruikerservaring om deze mogelijke verliezen aan te pakken.
Frans Poldervaart van KLM zegt: “De reismarkt beweegt van nature zeer snel, en we moeten snel in staat zijn potentiële klanten te identificeren die interesse hebben om een vlucht te boeken, binnen de optimale tijdspanne van een uur. Toen we de mogelijkheden van Streams zagen, waren we meteen verkocht. We zijn blij met de resultaten en kunnen de schaalbaarheid ervan voor andere regio’s zien.”
Maarten Sambre, Regional Director Benelux bij Webtrends, voegt toe: “KLM opereert in een lucratieve markt met veel concurrentie. We begrijpen de noodzaak van KLM om zich te onderscheiden van haar concurrenten, en eventuele uitdagingen waarmee ze in de reisbranche te maken kunnen krijgen. De resultaten spreken voor zich, Streams is zeer effectief gebleken, en we zien ernaar uit onze diensten met KLM uit te breiden naar meer van haar internationale markten.”
Tot dusver is Webtrends technologie ingezet in 13 markten, waaronder Nederland, het VK, Duitsland, Frankrijk, Finland, Zwitserland, Denemarken, Spanje, Finland, Italië, Zweden, de VS en Canada. Dit geeft KLM inzicht in eventuele verschillen in campagnevoorkeuren van bezoekers in diverse landen, waardoor elke campagne volledig kan worden geoptimaliseerd voor de klant.
Over KLM
KLM werd opgericht in 1919, en is zo ’s werelds oudste luchtvaartmaatschappij die nog onder haar oorspronkelijke naam opereert. In 2004 fuseerden Air France en KLM om AIR FRANCE KLM te vormen. Door de fusie ontstond de sterkste Europese luchtvaartgroep, gebaseerd op twee sterke merken en knooppunten – Amsterdam Airport Schiphol en Paris Charles de Gaulle. Met behoud van haar eigen identiteit richt de groep zich op drie kernactiviteiten: vervoer van passagiers, vracht en vliegtuigonderhoud. In Nederland bestaat KLM uit de kern van de KLM Group, die verder KLM Cityhopper, transavia.com en Martinair omvat. KLM bedient al haar bestemmingen middels een moderne vloot, en heeft wereldwijd meer dan 33.000 mensen in dienst. KLM is een leider in de luchtvaartsector, en biedt betrouwbare operaties en klantgeoriënteerde producten als gevolg van haar beleid van enthousiasme en duurzame innovatie.
KLM is lid van SkyTeam, de wereldwijde alliantie van luchtvaartmaatschappijen die klanten een uitgebreid wereldwijd netwerk biedt. Het KLM-netwerk verbindt Nederland met elke belangrijke economische regio in de wereld, en is zodoende een krachtige motor voor de economie.
Over Webtrends Inc.
Webtrends biedt een portfolio van digitale marketingoplossingen die merken helpen klantgedrag te begrijpen, en hen in staat stelt actie te ondernemen op die inzichten, precies op het moment dat actie nodig is. Met gebruik van geavanceerde big data-analyse, bieden Webtrends-oplossingen een consistente klantervaring in alle digitale kanalen, op elk apparaat dat de klant gebruikt, zodat merken worden geholpen in contact met en relevant voor hun klanten te blijven, productiviteit te vergroten en maximaal rendement op investeringen te behalen.
Webtrends transformeert digitale ervaringen voor ongeveer 2.000 wereldwijde merken, waaronder Lloyds Banking Group, Barclays, HSBC, Lastminute.com, Microsoft, BMW, Toyota, Met Office, The Telegraph en nog vele anderen.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.