Industry Wire

Geplaatst door SportVibes

KNLTB lanceert nieuw online platform Tennis.nl

Impuls voor de tennissport!

De Koninklijke Nederlandse Lawn Tennis Bond heeft vandaag het digitale platform Tennis.nl gelanceerd. De KNLTB wil de komende jaren meer Nederlanders kennis laten maken met de tennissport en het nieuwe online platform speelt daarbij een centrale rol. Sportmarketingbureau SportVibes creëert de content voor Tennis.nl en heeft samen met onlinebureau RAAK Rotterdam de identiteit en het platform ontwikkeld.

Op Tennis.nl worden bezoekers geprikkeld met bijzondere indrukken van de tennissport in woord en beeld. Zo geven bekende en onbekende Nederlanders uitleg over hun liefde voor de sport en worden de mooiste tennisverenigingen van Nederland in beeld gebracht.
Erik Poel, algemeen directeur KNLTB: “De KNLTB is er voor alle liefhebbers van de tennissport en met Tennis.nl laten we een grote groep potentiële nieuwe tennissers kennis maken met alles wat onze sport zo bijzonder maakt. Ik ben enorm trots op dit initiatief: een platform dat geen gelijke kent binnen de Nederlandse sportwereld. Het biedt de tennissport een prachtig podium.”

Kracht van tennis
De kracht van tennis is dat het een sport is die een leven lang beoefend kan worden. Daarnaast past het uitstekend binnen de huidige tijdsgeest waarin men een voorkeur heeft voor snelle en eenvoudige vrijetijdsbesteding. Tennis.nl speelt hier op in. Bezoekers die geïnspireerd zijn om meer over de sport te weten te komen, of om zelf het racket in de hand te nemen, vinden concrete tips en handvatten op de site. Zo kunnen bezoekers via Tennis.nl gemakkelijk een vereniging in de buurt vinden en kaarten kopen voor tennisevenementen.

Teun Verheij, Digital Director SportVibes: “Het imago van tennis kon best een oppepper gebruiken. Tennis.nl is dan ook meer dan een platform. Het is een lifestyle magazine met unieke tennisverhalen. Het heeft een eigen frisse identiteit gekregen waarmee we de voordelen en het gemak van de sport optimaal profileren. We gaan veel (video) content ontwikkelen waarmee de doelgroep zich kan identificeren. Het gaat om de rol die tennis kan spelen in jouw leven en de voordelen die het biedt. Om nieuwe doelgroepen te bereiken, zetten we voor de promotie van het platform onder meer stevig in op social media advertising.”

Bekijk het platform op www.tennis.nl of volg het via Facebook, Instagram en Twitter.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht