Koeien zorgen voor beter bereik

Het festival- en evenementenseizoen staat voor de deur. Een festival is bij uitstek het moment om te sms’en, posten en bellen. Daar speelt T-Mobile op in door op grote evenementen tijdelijke zendmasten te plaatsen. Hiermee wordt de capaciteit van het netwerk vergroot. Dit weekend tijdens Pinkpop is de aftrap en worden maar liefst zes masten bijgeplaatst. In totaal voorziet T-Mobile deze zomer tientallen festivals van extra zendmasten.

Op evenementen en festivals komen veel mensen bij elkaar op een plek waar normaal gesproken weinig mobiele activiteit plaatsvindt. Het netwerk is op dergelijke locaties vaak niet ingericht op grootschalige evenementen. Om het mobiele verkeer op deze locaties in goede banen te leiden plaatst T-Mobile C.O.W.S (Cells on Weels): zendmasten op wielen. Met deze extra zendmasten wordt de capaciteit van het netwerk vergroot en zijn klanten beter mobiel bereikbaar.

Afgelopen jaar stonden er twee extra zendmasten op Pinkpop, dit jaar worden er zes masten geplaatst. T-Mobile investeert hiermee flink om klanten ook op tijdelijke, drukke plaatsen beter mobiel bereikbaar te laten zijn. Niet alleen Pinkpop wordt voorzien van extra masten. T-Mobile plaatst de masten ook op nog tientallen andere evenementen, waaronder Concert at SEA, A Day at the Park, Nijmeegse Vierdaagse en Lowlands.

Over T-Mobile in Nederland

Met ruim 4,5 miljoen klanten is T-Mobile Netherlands, onderdeel van Deutsche Telekom, één van de grootste mobiele telecommunicatiebedrijven voor consumenten en het midden- en kleinbedrijf. T-Mobile biedt klanten op eenvoudige en aantrekkelijke wijze toegang tot mobiele telecommunicatiediensten en neemt een toonaangevende positie in op het gebied van mobiel internet. T-Mobile Netherlands is actief met de merken T-Mobile, BEN en Simpel. In het jongerensegment werkt T-Mobile samen met MTV Mobile en *bliep. In 2012 werd T-Mobile uitgeroepen tot Beste Werkgever van Nederland. Klik hier voor meer informatie.