Kompas Network officieel gelanceerd

Kompas Publishing kondigt vandaag een naamswijziging aan: het huidige Startpagina Home & Thema’s gaat verder onder de naam Kompas Network. Bij de oprichting van Kompas Publishing werd Startpagina als een van de eerste merken opgenomen in het portfolio. De naam Startpagina Home & Thema’s verwees dan ook lange tijd naar de organisatie. De naamswijziging gaat gefaseerd in vanaf augustus 2025.
Met deze ontwikkeling zet Kompas een volgende logische stap in de positionering van het mediabedrijf. Zowel voor het portfolio als ook voor het onlangs opgerichte partnernetwerk. Onder de vlag van Kompas is de afgelopen jaren een portfolio opgebouwd dat inmiddels meer dan 20 titels telt, binnen zes duidelijke pijlers: lifestyle, senioren, gezinnen, onderwijs, shopping en fietsen.
“Met Kompas Network maken we onze overkoepelende kracht als organisatie beter zichtbaar,” aldus Aart Wallet, oprichter en CEO van Kompas Publishing. “We geven richting in het online medialandschap, en deze naam sluit daar precies op aan.”
Een netwerk met impact
De titels binnen het portfolio zijn stuk voor stuk geoptimaliseerd op bereik, content, techniek en performance. Door de herpositionering onder de naam Kompas Network wordt die synergie nu ook aan de buitenwereld getoond.
“We zijn meer dan een verzameling websites,” stelt Dennis Kortekaas, commercieel directeur. “We zijn een netwerk dat consumenten verbindt met waardevolle informatie, betrouwbare tools en inspirerende content. De nieuwe naam onderstreept die rol en ambitie.” Naast eigen titels wordt het portfolio versterkt door het Kompas partnernetwerk voor branded content. Kortekaas: “Met De Speld als eerste partner en lopende gesprekken met nieuwe partijen is het verhaal rond om écht impact te maken.”
—————————————– EINDE PERSBERICHT —————————————–
Noot voor de redactie:
Over Kompas Publishing B.V.:
Kompas Publishing B.V. is de toonaangevende publisher die mensen verbindt met hoogwaardige informatie en waardevolle oplossingen, waarbij betrouwbaarheid en gemak kernwaarden zijn.
Met verschillende bekende titels in haar portfolio, waaronder Startpagina.nl, GoeieVraag, Fietsnetwerk, Datumprikker, Kek Mama en TV-zender ONS bereikt dit snel groeiende mediabedrijf maandelijks 8,5 miljoen Nederlanders. Met een team van 100 medewerkers zorgen ze elke dag voor betrouwbare en herkenbare informatie en tools.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.