Geplaatst door Smith Communicatie

Koning Willem I Stichting gaat samenwerking aan met toptechnologieregio Brainport

De Koning Willem I Stichting gaat samenwerken met Brainport in aanloop naar de uitreiking van de Koning Willem I Prijs en Plaquette voor Duurzaam Ondernemerschap 2016. Brainport, met Eindhoven als hart, is in de afgelopen jaren uitgegroeid tot een van de meest prominente high tech centra van Europa. De uitreiking van de ‘Oscars van het Nederlandse bedrijfsleven’ is opgebouwd rond het thema ‘Creating the Future’. Centraal staat de vraag wat bedrijven doen om de toekomst van hun producten of diensten vorm te geven. Eind mei 2016 worden de Koning Willem I Prijs en Plaquette voor Duurzaam Ondernemerschap uitgereikt tijdens de Dutch Technology Week (DTW) in Brainport Regio Eindhoven. Tijdens de 5e editie van de Dutch Technology Week (DTW), van 22 t/m 28 mei 2016, kunnen professionals, studenten, jongeren en het algemeen publiek technologie beleven en ontdekken hoe kansrijk en uitdagend het is om mee te werken aan uitvindingen die de wereld veranderen. De Koning Willem I Stichting slaat met deze samenwerking een nieuwe weg in en doet elke twee jaar een nieuwe regio aan. De aanmeldingsfase van ‘De Oscars van het Nederlandse bedrijfsleven’ is op 1 september jl. gestart en loopt nog tot 31 januari 2016, waarna de winnaars in mei 2016 bekend worden gemaakt door Hare Majesteit Koningin Máxima. Voor meer informatie: www.kw1prijs.nl.

Imke Carsouw-Huizing, algemeen directeur Brainport Development: “Wij zijn erg enthousiast over de samenwerking met de Koning Willem I Stichting. Beiden vinden we het van groot belang dat ondernemingen hun werk kunnen doen in een gezond ondernemingsklimaat, waarbij de regio zich mede richt op het verbinden van grote bedrijven met start ups. Wij geloven dat onze filosofie de ambitie van de Koning Willem I Stichting in 2016 kan aanvullen en versterken. Door samen te werken in aanloop naar de uitreiking van de prijzen krijgen wij de kans om ons te verbinden aan de belangrijkste ondernemingsprijs van Nederland en krijgt de stichting de mogelijkheid om een inhoudelijke relevante en interessante verdieping toe te voegen aan de cyclus 2015-2016.”

Over de Koning Willem I Stichting

De Koning Willem I Stichting is in 1958 in het leven geroepen door De Nederlandsche Bank N.V. en een aantal, aan het bedrijfsleven gelieerde, organisaties. Sinds 1958 kent de Stichting prijzen en plaquettes voor onderscheidend ondernemerschap toe. De Koning Willem I Stichting heeft als doelstelling de nationale economie van nieuwe impulsen te voorzien en daarmee het aanzien van het Nederlandse bedrijfsleven te vergroten. In het bestuur zijn o.a. vertegenwoordigd: De Nederlandsche Bank N.V., Ministerie van Economische Zaken, Ministerie van Infrastructuur en Milieu, VNO-NCW, MKB Nederland, De Maatschappij, Instituut Nederlandse Kwaliteit, NIVE, TNO, Kamer van Koophandel Nederland, Koninklijk Instituut van Ingenieurs, Nederlandse Vereniging van Banken en De Nederlandse Staatsloterij. Voor meer informatie zie www.kw1prijs.nl

Over Brainport

Brainport, met Eindhoven als hart, is een toptechnologieregio van wereldformaat. Hightech en design gaan hand in hand met hoogwaardige maakindustrie en ondernemerschap. Samenwerking en kennisdeling zitten in het DNA en vormen de basis voor de kenmerkende open innovatie die Brainport slim en sterk maakt. Door snel in te spelen op wereldwijde veranderingen en continue nieuwe verbindingen aan te gaan, worden kansen gecreëerd. Voor iedereen. Dit trekt talent en bedrijven aan van over de hele wereld. In een uniek vestigingsklimaat wordt samengewerkt aan oplossingen voor maatschappelijke uitdagingen op het gebied van gezondheid, mobiliteit, energie, voedsel en veiligheid. Brainport is de hightech groeiversneller van de Nederlandse economie. Voor meer informatie zie www.brainport.nl