Geplaatst door Kopano

Kopano introduceert LibreOffice Online bij Enterprise klanten

Delft, 26 september 2017 –  Vandaag kondigde Kopano, Europa’s meest toonaangevende leverancier van open source collaboration software, aan dat ze zullen mee ontwikkelen aan LibreOffice Online (LOO) en LOO zal integreren in Kopano WebApp. Om LibreOffice Online te helpen doorgroeien tot standaard open source technologie voor de grootzakelijke markt, zal Kopano toe treden tot de Document Foundation adviesraad.

Professionele teams verwachten tegenwoordig dat ze overal en altijd toegang kunnen krijgen tot hun bestanden en hierin samen kunnen werken met collega’s. Cloud services bieden dit gebruiksgemak maar kunnen geen controle over data en services garanderen. Met LibreOffice Online zal Kopano in staat zijn om een gebruikersvriendelijke open source software stack in een self-hosted omgeving te bieden. Op deze manier helpt Kopano organisaties te ontsnappen aan leveranciersafhankelijkheid en controle te houden over hun eigen data.

“Met onze collaboration tools voor messaging, ChatOps, Video Meetings, e-mail en groupware, bieden we de voordelen van cloud software in een self-hosted open source stack. We zullen daarnaast bijdragen aan de gebruikerservaring van LibreOffice Online, LibreOffice Online integreren in onze eigen software en het product bij onze Enterprise klanten introduceren.” zegt Brian Joseph, Kopano’s CEO.

Om dit te bereiken treedt Kopano toe tot de adviesraad van de Document Foundation.

“Het is goed om Kopano in de LibreOffice-gemeenschap te verwelkomen. Zij vergroten het bereik van LibreOffice in self-hosted enterprise-omgevingen door LibreOffice Online te integreren met hun collaboration software. In de adviesraad zal Kopano de ervaringen en inzichten leveren die nodig zijn om de zichtbaarheid van LibreOffice Online te vergroten”, aldus Simon Phipps, TDF Board Member.

Over Kopano
Kopano is een voortzetting van (het tevens Delftse) Zarafa. Waar Zarafa duidelijk de nadruk heeft gelegd op het zijn van een alternatief voor Exchange, legt Kopano een duidelijke focus op een web-based architectuur die kan worden geïntegreerd in een bestaand ecosysteem van productiviteitsapplicaties, zonder in te boeten aan controle en privacy. Hiermee bedienen Kopano en haar partners inmiddels in vele landen zowel Enterprise- als MKB-klanten.

Het platform van Kopano is 100% Open Source en vindt adoptie in diverse bekende Linux distributies zoals Debian en OpenSUSE. De architectuur van Kopano biedt een client-onafhankelijk platform, dat kan worden gebruikt op Windows, Mac, Linux, Android en iOS.

Lees meer op: https://kopano.com/

Over The Document Foundation (TDF)
The Document Foundation is de ‘geestelijk vader’ van LibreOffice, de volgende evolutie van de wereldwijd leidende vrije office suite, en The Document Liberation Project, een developer community verbonden met als doel om gebruikers te bevrijden van leveranciersafhankelijheid t.a.v. ‘content’. Dit doen zij door goede tools te leveren om bestanden in ‘gesloten’ file formats te converteren naar het corresponderende ODF format.

TDF is opgericht vanuit de cultuur om als onafhankelijke stichting het beste uit corporate en individuele vrijwilligers te halen, en zal daardoor de beste vrije office suite voortbrengen. TDF is open voor ieder individu, die met de kernwaarden akkoord gaat en die bijdraagt aan de activiteiten en heeft een warm welkom voor bedrijfsparticipatie, bijvoorbeeld door individuen te sponsoren om als ‘gelijken’ samen te werken met andere vrijwilligers in de community. Voor meer informatie http://www.documentfoundation.org.