KPN Inspire stelt de zakelijke klant voorop

28 november 2013, Amsterdam – Vandaag wordt het online platform KPN Inspire onthuld om KPN zakelijk klanten meer te betrekken. Het platform wordt gelanceerd met het doel om hen te inspireren, samen te brengen en de mogelijkheid te geven om informatie te delen. Zo wordt de zakelijke klant in het hart van de merkcommunicatie van KPN gezet.

In dit snel veranderende digitale tijdperk zijn COO’s en CTO’s van grote organisaties meer dan ooit op zoek naar inspiratie en advies wat hen kan helpen in het succesvol voortbouwen van hun organisatie en het verbeteren van de processen. Met dit inzicht werd Amsterdams marketing en technologie bureau DigitasLBi gevraagd om een platform te bouwen. De essentiële factor in de opdracht was het doel om de relatie van KPN met deze doelgroep te activeren en versterken, een open dialoog te initiëren, naar de klant te luisteren en KPN te positioneren als expert in de markt.

Het resultaat is een online platform (http://www.kpninspire.nl/), gecombineerd met KPN LinkedIn en Twitter kanalen. Op het platform kunnen zakelijke klanten met elkaar in contact komen en artikelen, videos, cases, whitepapers en interviews vinden over de nieuwe mogelijkheden op het gebied van ICT. Het team van experts – ‘Inspirators’ – dat voor nationale en internationale topbedrijven werkt, zal continue updates en content delen op het platform en het gesprek aangaan met haar bezoekers.

KPN Inspire betekent een transformatie in de klantencommunicatie strategie voor het toonaangevende Nederlandse ICT bedrijf. Van de traditionele focus op het product en oplossingen, naar een betekenisvolle en pakkende dialoog met haar doelgroep. Het doel van deze dialoog is dat deze online begint en zal worden voortgezet tijdens evenementen door heel het land.

Jackelien Veldstra, Manager Campagne Management, KPN Zakelijke Markt, geeft aan: “Als een vooraanstaande provider van ICT oplossingen aan lokale en internationale organisaties heeft KPN een ongeëvenaard inzicht in de uitdagingen die senior managers dagelijks ervaren.

“Ons doel voor KPN Inspire is om een online platform te creëren dat niet alleen de relatie die KPN al met haar klanten heeft koestert, maar tevens organisaties verbindt in hun zoektocht naar gedeelde informatie en inzichten. Onze visie voor de toekomst is dat het platform zal blijven groeien en zal worden gevormd door de behoeften en doelstellingen van de gebruikersgemeenschap.”

Dirk van den Bosch, Managing Director, DigitasLBi, zegt: “Elk aspect van KPN Inspire is gebouwd met het doel in gedachten om een platform te leveren waar de zakelijke consument echt wat aan heeft.

“Het startpunt voor DigitasLBi was het consumenteninzicht, vanuit dit punt hebben we de eerste online strategie gecreëerd. Al snel volgde een soft launch, waarna getest werd door de doelgroep om te verzekeren dat de propositie klopte. Het is een continu proces geweest van het verzamelen van inzichten, bouwen, meten en aanpassen.”

DigitasLBi is verantwoordelijk geweest voor het ontwikkelen van de online strategie, front-end en backend ontwikkeling, UX en het visuele design, via een agile (scrum) ontwikkelmethode Het platform is gerealiseerd met het veelgeprezen platform Lithium.