Krasloten en Ambassadors realiseren AI-gedreven campagne Decemberkalender
Rijswijk, 11 november 2025 – Krasloten lanceert de nieuwe campagne rondom de jaarlijkse Decemberkalender. De campagne is grotendeels ontwikkeld met behulp van Artificial Intelligence. In samenwerking met Ambassadors werd onderzocht hoe ver je kunt gaan met AI in een commerciële productie, zonder concessies te doen aan kwaliteit of emotie.
De commercial toont een man die zijn Decemberkalender koopt en letterlijk de magische wereld van de kalender instapt. Wat kijkers niet direct zien: een groot deel van de wereld is digitaal opgebouwd met AI-gegenereerde assets, naadloos geïntegreerd in een geanimeerde workflow om consistentie en controle te waarborgen. Wanneer de camera uitzoomt lijken we naar de échte man met zijn moeder te kijken. Maar niets is minder waar; zij zijn volledig gemaakt met AI.
Play
Artifiial Intelligence
Nederlandse Loterij, waar Krasloten onderdeel van is, ontwikkelde de nieuwe commercial in samenwerking met Ambassadors. Maurice Paans, Business Director bij Ambassadors: “De vraag van Krasloten voor het ontwikkelen van de nieuwe commercial combineerde voor ons perfect de twee werelden waar we goed in zijn: craft & AI. De commercial is een mooi resultaat van hoe teams zowel intern als extern samen kunnen werken om deze werelden bij elkaar te brengen.”
Lynn Trum, Teamlead Marketing Krasloten: “Deze campagne laat zien hoe AI echt kan bijdragen aan creativiteit. Van concept tot uitwerking speelde AI een centrale rol. Door AI en animatie slim te combineren, hebben we een sterke en consistente campagne neergezet waarin ons product écht centraal staat.”
De campagne start vandaag. De commercial is vanaf 13 november te zien op televisie en online.
Credits
Nederlandse Loterij: Arno de Jong, Raffaele Fiorini, Michael Kastelijns, Lynn Trum, Carolien Brunsveld van Hulten
Creatie & Productie: Ambassadors
Mediabureau: WPP
Online doorvertaling: WPP
Sound design: Ambassadors
Grading: Ambassadors
VFX & online: Ambassadors
Over Krasloten
Krasloten is een kansspel van Nederlandse Loterij. Nederlandse Loterij is de grootste aanbieder van kansspelen in Nederland met tien spelmerken: Staatsloterij, Eurojackpot, Lotto, Miljoenenspel, Lucky Day, Krasloten, TOTO Winkel, TOTO Sport, TOTO Casino en Winnitt.
Sinds de oprichting in 2016 heeft Nederlandse Loterij meer dan 1,5 miljard euro teruggegeven aan de maatschappij. Deze mijlpaal werd bereikt met de maatschappelijke bijdrage over 2024: 203,6 miljoen euro. Jaarlijks geeft Nederlandse Loterij vrijwel haar gehele opbrengst aan de Nederlandse sport via NOC*NSF, aan 18 goede doelen op het gebied van gezondheid, beweging en welzijn en aan de Nederlandse samenleving via het ministerie van Financiën.
Over Ambassadors
Ambassadors is een internationaal team van artiesten, ontwerpers, componisten en programmeurs, gedreven door een gedeelde passie voor maken en een nieuwsgierigheid naar wat technologie mogelijk kan maken. Ambassadors heeft alles onder één dak: van design en animatie tot fotorealistische CG & VFX, editing, sound en muziek. Onze in-house teams werken samen om elke creatieve uitdaging aan te gaan.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.