Geplaatst door Exto

Kunstsite Exto bekroond met Thuiswinkel Waarborg

Arnhem, 5 juni 2015 – Belangenvereniging Thuiswinkel.org heeft het Thuiswinkel Waarborg aan kunstsite Exto toegekend. Dit keurmerk wordt uitgereikt aan webshops die hebben bewezen zich aan alle relevante wet- en regelgeving en de Gedragsregels Thuiswinkel Waarborg van de vereniging Nederlandse Thuiswinkel Organisatie te houden. Met dit keurmerk laat Exto zien dat zij een veilige en betrouwbare manier biedt om online kunstwerken te kopen.

Voordat het Thuiswinkel Waarborg mag worden gevoerd, moet een webshop aan een groot aantal scherpe criteria voldoen. Niet alleen wordt getoetst of een winkel aan alle wettelijke voorwaarden en aan de gedragsregels voldoet die Thuiswinkel.org van een webwinkel verwacht, ook wordt de financiële gezondheid van de organisatie getoetst door een onafhankelijke accountant. Bovendien toetst Thuiswinkel.org de technische veiligheid van de webshop.

Exto viert dit jaar haar vijftiende verjaardag als kunstplatform en voert sinds 2008 een online webshop. Eigenaresse Mirjam Hijmans: ‘Wij zijn erg verheugd dat wij het Thuiswinkel Waarborg in ontvangst hebben mogen nemen. Bij Exto hechten wij veel waarde aan de betrouwbaarheid en kwaliteit van onze webshop, het is daardoor mooi om dat erkend te zien worden.’

Met meer dan 5000 aangesloten kunstenaars is Exto het grootste kunstplatform van Nederland. Exto stelt zich ten doel kunstenaars en kunstliefhebbers bij elkaar te brengen, zonder tussenkomst van een galerie, door kunstenaars gratis een eigen site te laten maken. Indien een kunstenaar werken wenst te verkopen, kunnen deze met een druk op de knop in de centrale Exto-webshop geplaatst worden.

Bezoek de website van Exto voor meer informatie: www.exto.nl