Geplaatst door LaCie

LaCie verrijkt 5big met Thunderbolt 2-technologie en RAID 5

LaCie, het topmerk van Seagate Technology (NASDAQ: STX), verrijkt de nieuwe LaCie™ 5big met Thunderbolt™ 2-technologie, hardwarematige RAID en een ongeëvenaarde capaciteit. Daarnaast is hij bijna twee keer zo snel als het vorige model – met snelheden tot maar liefst 1.050 MB/s*. Dit maakt het bedrijf bekend tijdens de NAB Show 2014. Dankzij Seagate’s nieuwe 6 TB 7200 RPM-vaste schijven is de capaciteit met twintig procent toegenomen, waardoor dit het meest compacte 30 TB-opslagapparaat op de markt is. Met deze verbeteringen biedt de nieuwe LaCie 5big videoprofessionals een enorme capaciteit en ruim voldoende bandbreedte voor het verbeteren van 4K-workflows direct op de desktop.

OPSLAG VOOR HET 4K-TIJDPERK
Dankzij de Thunderbolt 2-technologie staat de LaCie 5big garant voor onvoorstelbare snelheden tot 1050 MB/s. Sluit drie LaCie 5big’s parallel aan op een nieuwe Mac Pro® voor maar liefst 90 TB aan capaciteit en snelheden tot 3000 MB/s op een enkel werkstation. Dit is voldoende bandbreedte om meerdere videostreams te bewerken in de oorspronkelijke 4K-resolutie. Met dergelijke snelheden halen videobewerkers die werken in Apple® Final Cut Pro® of Adobe® Premiere® de maximale kwaliteit uit beeldmateriaal en oorspronkelijke 4K-bewerkingen in real-time bekijken.

“Tijdens de NAB Show 2014 ligt de focus duidelijk op 4K-video”, aldus Jason Ziller, Marketing Director voor Thunderbolt bij Intel. “Wij zijn verheugd dat belangrijke spelers als LaCie robuuste opslagoplossingen introduceren zoals deze nieuwe 5big, die de nadruk leggen op de kracht van gelijktijdige 4K-video en gegevensoverdracht.”

RAID VOOR BEVEILIGDE SNELHEID
De LaCie 5big biedt een scala aan RAID-modi waardoor gebruikers het apparaat aan hun wensen kunnen aanpassen. De hardwarematige RAID staat garant voor probleemloze prestaties, meer flexibiliteit en de mogelijkheid om het product aan te sluiten op een andere computer terwijl de RAID-configuratie behouden blijft.

RAID-modi 5 en 6 bieden volledige gegevensbeveiliging tegen schijfstoringen, en bieden tegelijkertijd een uitstekende snelheid en capaciteit. Deze eigenschappen maken de LaCie 5big een ideale oplossing voor gebruikers die een stand-alone opslagproduct willen gebruiken voor zowel videobewerking als back-ups. In beveiligde RAID-modi garanderen de hot-swappable schijven van de LaCie 5big dat er geen gegevensverlies of downtime is, zelfs niet in geval van een schijfstoring.

DUBBELE THUNDERBOLT-POORTEN
De LaCie 5big beschikt over twee Thunderbolt 2-poorten voor serieschakeling. Professionals kunnen tot zes Thunderbolt-apparaten in serie aansluiten op een computer via een enkele (meegeleverde) kabel. Thunderbolt 2 is tevens achterwaarts compatibel en gebruikt dezelfde kabels en aansluitingen als de eerste generatie Thunderbolt**-apparaten en -computers. Professionals creëren nu eenvoudig een plug-and-play omgeving voor 4K-videobewerking met meer capaciteit en een ongelooflijke snelheid .

GEAVANCEERDE KOELING EN LANGDURIGE BETROUWBAARHEID
Het geavanceerde koelsysteem van de LaCie 5big waarborgt een langdurige betrouwbaarheid doordat oververhitting wordt voorkomen. Het systeem bestaat uit drie hoofdonderdelen: een innovatieve warmteafvoerende aluminium behuizing, een Noctua®-koelventilator en zeer grote warmte-uitlaten. De ultrastille Noctua NF-P12-ventilator onttrekt warmte aan de interne onderdelen en produceert hierbij zeer weinig geluid. Dit professionele koelsysteem maakt de LaCie 5big onvoorstelbaar betrouwbaar en perfect voor zelfs de meest geluidsgevoelige creatieve omgevingen. Bovendien is de behuizing van de 5big gemaakt van naadloos gegoten aluminium dat dient als bescherming voor de interne componenten.

Maak kennis met de Thunderbolt 2-producten van LaCie: http://www.youtube.com/watch?v=KLobMTTpykg

BESCHIKBAARHEID
De nieuwe LaCie 5big met Thunderbolt 2 is in het tweede kwartaal van 2014 leverbaar met een capaciteit van 10, 20 of 30 TB via de online winkel van LaCie en LaCie-resellers. Prijsinformatie wordt bekend zodra het product verkrijgbaar is. Voor meer productinformatie gaat u naar www.lacie.com.

GARANTIE
De LaCie 5big heeft een beperkte garantie van drie jaar. De garantie is inclusief uitgebreide, gratis webgebaseerde bronnen, deskundige interne technische ondersteuning en wereldwijde dekking voor reparatie en/of vervanging. U kunt ook een uitbreiding van de garantie of de Advance Care Option aanschaffen. Ga voor meer informatie naar www.lacie.com/warranties.

OVER LACIE
LaCie, het topmerk van Seagate, ontwerpt externe opslagproducten van wereldklasse voor Apple-, Linux- en pc-gebruikers. LaCie onderscheidt zich door gestroomlijnde ontwerpen en onovertroffen technische prestaties. Ga voor meer informatie over onze producten naar www.lacie.com.