Lancering "Digitale Verleiding" op woensdag 28 November.

Van de bezoekers van een gemiddelde boekwinkel loopt 25 procent daadwerkelijk met een boek naar buiten. Online marketeers schreeuwen het al van de daken als 5 procent iets koopt. Ze bereiken wel meer mensen online, maar zijn dus niet erg succesvol.
Het verschil zit ’m in de beïnvloeding zoals die door goede verkopers wordt toegepast. Maurits Kaptein combineerde psychologie en technologie tot een manier om ook online een individuele bezoeker te beïnvloeden door rekening te houden met zijn persoonlijke voorkeuren, dankzij zogenaamde beïnvloedingsprofielen.
De intuïtie van de rasverkoper – komt deze klant voor de specs? Voor een koopje? Omdat hij ‘erbij wil horen’? – kan tegenwoordig digitaal gesimuleerd worden, zodat je voor elke bezoeker de beste verleidingsstrategie kunt inzetten. Kaptein vertelt levendig en baseert zich op cutting edge onderzoek. Of je het nu wilt of niet, beïnvloedingsprofielen zullen de online marketing op zijn grondvesten doen schudden.
Dr. Maurits Kaptein is wetenschapper en ondernemer. Hij promoveerde cum laude aan de TU Eindhoven en Stanford University Silicon Valley met zijn onderzoek naar beïnvloedingsprofielen. Momenteel is hij assistent professor statistiek aan de Universiteit van Tilburg. Daarnaast is hij medeoprichter van Science Rockstars. Kaptein werkte eerder voor Philips Research en is verbonden aan de Aalto School of Economics (Finland). Hij is spreker op wetenschappelijke en commerciële conferenties (TEDx, Congres Online hulp 2012, Dutch Design Week goes Digital 2012, Digital marketing live, etc.). Wired , Blink, Emerce, TechCrunch, en Bright besteedden ruim aandacht aan zijn onderzoek.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.