Lancering nieuw collectief top creatieven: Those who can

Amsterdam, 16 oktober 2017 – Vandaag start Those who can. Een virtueel collectief van 18 freelance creatieven die tot de top van de communicatiewereld behoren en gezamenlijk alle disciplines vertegenwoordigen. De intentie is duidelijk: elkaar versterken én uitdagen om het beste voor bureaus en opdrachtgevers naar boven te halen.
Initiatiefnemers van Those who can zijn art director Joris van Elk en copywriter André Dammers. Opmerkelijk genoeg hanteren zij geen verdienmodel voor zichzelf. Opdrachtgevers betalen namelijk geen fee als zij een creatief rechtstreeks boeken via thosewhocan.nl. Van Elk: “Financieel willen we niet beter worden van elkaar. Qua werk willen we dat wél. Talent telt op. Door elkaar te stimuleren en kennis te delen versterken we onszelf. Uiteindelijk helpen we daarmee onze klanten en het vak vooruit”.
Gezamenlijk heeft het collectief een prijzenkast die flink uitpuilt. Op festivals werd alles wel zo’n beetje gewonnen wat er te winnen viel. Recentelijk zelfs nog goud in Cannes. Dammers: “Ondanks dat we allemaal hebben laten zien dat we bijzonder werk kunnen maken, willen we door. Iedereen heeft de ambitie om de volgende stap te maken. Vandaar dat we het collectief ook breed hebben opgezet. Breed qua disciplines en qua leeftijd. Die diversiteit binnen Those who can zorgt voor vernieuwend denken en frisse energie. Dat is waar het hele vak naar snakt”.
Via Others who can biedt het collectief eveneens toegang tot een groep streng geselecteerde strategen, producers, productiemaatschappijen, designers en uitwerkstudio’s waarmee desgewenst bijna elk project van begin tot eind gerealiseerd kan worden. “Op deze manier houden we de kwaliteit hoog, van strategie en concept tot en met executie, en kan een opdrachtgever de kracht van ons kwaliteitsnetwerk optimaal benutten”, aldus Van Elk.
ThoseWho Can is vanaf vandaag operationeel via thosewhocan.nl
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.