Geplaatst door LBi Lost Boys

LBi Lost Boys en de Anne Frank Stichting zijn genomineerd voor twee Webby Awards.

De International Academy of Digital Arts and Sciences heeft gisteren bekendgemaakt dat Het Achterhuis Online tweemaal is genomineerd voor de 15de editie van de Webby Awards.

De Webby Awards worden jaarlijks internationaal toegekend aan de beste websites ter wereld. Uit bijna tienduizend inzendingen vanuit zestig landen en alle staten van de VS zijn ongeveer 340 projecten genomineerd. Het Achterhuis Online is genomineerd in de categorieën Best Cultural Institutions en Best Visual Design – Function.

LBi Lost Boys en de Anne Frank Stichting hebben Het Achterhuis Online in nauwe samenwerking ontwikkeld.

Het Achterhuis Online
Het Achterhuis Online (http://www.annefrank.org/achterhuis) is de virtuele versie van het pand aan de Prinsengracht 263, waar Anne Frank meer dan twee jaar ondergedoken zat en waar ze haar wereldberoemd geworden dagboek schreef. Hoewel Annes verhaal wereldwijd bekend is, voegt het virtuele onderduikpand een nieuwe dimensie toe. Voor het eerst kun je echt binnenstappen in de leefwereld van Anne en ondervinden hoe angstig en beklemmend het dagelijks leven in Het Achterhuis moet zijn geweest. Zoals miljoenen anderen overleefde Anne Frank de verschrikkingen van de concentratiekampen niet.

Bij de lancering in april 2010 kreeg Het Achterhuis Online direct veel aandacht van nationale en internationale pers. Sindsdien hebben al ruim 800.000 mensen de website bezocht. Bezoekers blijven gemiddeld 17 (!) minuten op de site.

Webby People’s Voice Award: het publiek stemt mee
Omdat Het Achterhuis Online genomineerd is, maakt het ook kans op een Webby People’s Voice Award. Hiervoor kan online worden gestemd in beide categorieën. Breng hier je stem uit in de categorie Best Cultural Institution> http://webby.aol.com/media_types/web?focused_on_category=943#cat_id_943

De winnaars worden bekendgemaakt op 3 mei 2011 en op 13 juni geëerd tijdens een ceremonie in New York.

Official Honorees
Om de hoge kwaliteit van de inzendingen van dit jaar te eren, heeft de Academy bijzondere inzendingen de titel Official Honoree gegeven. Deze status is verleend aan de top 10% van de inzendingen die buitengewone kwaliteit vertonen.
Naast de twee nominaties is Het Achterhuis Online Official Honoree in de categorie Best Visual Design – Aesthetic. Daarnaast is de Anne Frank Facebook Quotes Application Official Honoree in de categorie Rich Media: Non-Profit/Educational.
Via de Quotes Application hebben de Anne Frank Stichting en LBi Lost Boys de kracht van Facebook, de grootste social media site ter wereld, gebruikt om het publiek te attenderen op Het Achterhuis Online en het verhaal van Anne Frank verder te verspreiden.
Facebook pagina: http://apps.facebook.com/annefrank-quotes/