Geplaatst door Leadinfo

Leadinfo bemachtigt toppositie in MT/Sprout SaaS100

Op 19 mei 2022 wordt er nieuwe lijst uitgebracht: de SaaS100. Hierin zijn de honderd best presterende SaaS-bedrijven van Nederland opgenomen. Initiatiefnemer achter de primeur is niemand minder dan MT/Sprout. Dit zakelijke platform behoeft geen introductie, want de artikelen die ze publiceren zijn dagelijkse kost voor ondernemend Nederland. “Wij voelen ons vereerd met onze 20ste plek binnen de SaaS100,” zegt Quirijn Kleppe van Leadinfo.

SaaS is een afkorting voor Software as a Service, een model waarbij klanten een softwareoplossing via het internet kunnen gebruiken. De SaaS-markt heeft enorme sprongen gemaakt sinds het begin van de coronacrisis. Uit noodzaak zijn organisaties op zoek gegaan naar digitale oplossingen om – met zo weinig mogelijk frictie – hun werkzaamheden te kunnen voortzetten. Ondertussen heeft de markt niet stilgezeten en is zowel het aantal SaaS-bedrijven als de omzet toegenomen.

Hoog tijd dus om deze opkomende markt eens onder de loep te nemen, redeneerde MT/Sprout, met de SaaS100 als gevolg. De lijst is samengesteld op basis van omzet (MRR), churn en aantal medewerkers. De Rotterdamse scale-up Leadinfo is een van de winnaars die hoog op de lijst is binnengekomen. Met Leadinfo kunnen bedrijven zakelijke websitebezoekers herkennen en zo extra omzet genereren. Opgericht in 2017 waren ze de corona-boost net voor.

“We hebben vijf jaar hard gewerkt om de meest gebruiksvriendelijke tool op de markt neer te zetten,” zegt Quirijn Kleppe (Head of Product & Growth). “En op dit moment zitten we echt in de lift. Het aantal klanten en partners groeit met de dag (3.000+ en 1.200+ respectievelijk) en dat stelt ons in staat om ook ons team van winnaars verder uit te breiden. Deze notering maakt opnieuw duidelijk hoe ver we al zijn gekomen.” Bekijk hier de volledige MT/Sprout Saas100.