Lebara schakelt met Adyen voor groei in online en mobiele betalingen

AMSTERDAM, NEDERLAND – Lebara, de populaire mobiele virtual network-operator (MVNO), heeft het Adyen betalingsplatform in gebruik genomen voor haar websites in het Verenigd Koninkrijk. Duitsland, Frankrijk en Spanje volgen binnenkort. Adyen biedt Lebara een krachtige infrastructuur voor directe opwaardering van beltegoeden, de aanschaf van SIM-kaarten en de vereenvoudiging van terugkerende betalingen.
De Lebara Group werd in 2001 opgericht met als doel om het voor migranten makkelijker te maken om telefonisch contact te houden met hun familie en vrienden in het moederland. Inmiddels is Lebara een van de snelst groeiende MVNO’s in Europa met vier miljoen actieve klanten en activiteiten in zeven Europese landen en in Australië. Met Adyen krijgt Lebara toegang tot een van de meest brede betalingsnetwerken ter wereld, met de flexibiliteit en de functionaliteit om op elke klantwens in te spelen.
Lebara gaat de Hosted Payment Pages van Adyen gebruiken, waarvan de ‘skins’ volledig aan te passen zijn op het gebied van vormgeving en device. Klanten van Lebara krijgen hiermee toegang tot een gestroomlijnde betaalprocedure zonder overbodige elementen. Daarnaast zorgt het uitgebreide risk management-systeem van Adyen ervoor dat Lebara een nog betere grip krijgt op frauduleuze betalingen.
“Lebara biedt miljoenen mensen in Europa een belangrijke mobiele dienst en dat aantal zal de komende jaren alleen maar toenemen”, vertelt Roelant Prins, Chief Commercial Officer bij Adyen. “We zijn verheugd dat Lebara voor Adyen kiest om haar snelle groei te ondersteunen met onze expertise op het gebied van wereldwijd betalingsverkeer.”
“Lebara staat voor lage kosten en hoogwaardige dienstverlening, zodat onze klanten contact kunnen blijven houden met hun vrienden en families in het land van herkomst en in het land waar ze wonen”, vertelt Lebara-oprichter Ratheesan Yoganathan. “Onze samenwerking met Adyen helpt ons betaalmethoden aan te bieden die het onze klanten nog makkelijker maken.”
Twitter: http://twitter.com/AdyenPayments
LinkedIn: http://www.linkedin.com/company/adyen
Over Adyen
Het Nederlandse bedrijf Adyen, met kantoren in Amsterdam, Berlijn, Boston, San Francisco, Londen, Parijs, Stockholm, Sao Paolo en Singapore, is een vooraanstaande leverancier van multi-channel betaaloplossingen. Adyen biedt een volledig geoutsourced betaalplatform, gebaseerd op meer dan vijftien jaar branche-ervaring. Bedrijven zijn hiermee in staat om betalingen van overal ter wereld te accepteren via alle relevante verkoopkanalen, waaronder online, mobiel en POS.
De oplossing van Adyen biedt momenteel ondersteuning voor 227 betaalmethoden, 187 transactievaluta en 14 verrekeningsvaluta die verspreid over zes continenten worden gebruikt. De zeer schaalbare oplossing kan compleet worden aangepast aan de behoeften van de klant. Adyen werkt samen met een groot aantal wereldwijde klanten, waaronder SoundCloud, KLM, PopCap Games, Getty Images en Vodafone. Raadpleeg voor meer informatie www.adyen.com.
Twitter: http://twitter.com/AdyenPayments
LinkedIn: http://www.linkedin.com/company/adyen
Over Lebara
Lebara is één van Europa’s leidende mobiele telecomoperatoren, die met haar kwalitatief hoogwaardige en voordelig geprijsde mobiele producten en diensten positief bijdraagt aan het leven van grote groepen migranten. Lebara biedt Pay As You Go SIM-kaarten en daaraan verwante producten en diensten om internationale gemeenschappen in zeven Europese landen en Australië te bedienen. Het dienstenaanbod in Groot Brittannië is uitgebreid met Lebara Money, een eenvoudige en veilige MasterCard® prepaid-kaart, en snelle en betrouwbare money transfer-dienstverlening op basis van MoneyGram. Beide diensten zijn competitief geprijsd, voor klanten die internationaal geld willen overboeken of internationaal mobiele beltegoeden willen opladen. Raadpleeg voor meer informatie www.lebara.com.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.