Loyaliteitsprogramma Friendscard gestart in 10 gemeenten

UDEN – Maandagavond is het Nederlandse loyaliteitsprogramma Friendscard succesvol gelanceerd tijdens een avond voor genodigden. Het programma, waarbij consumenten iEuro’s sparen bij een dagelijks groeiend aantal winkels, heeft nu een portal per gemeente. Die van de gemeente Uden werd geopend door burgemeester Henk Hellegers en voorzitter René Jetten van Stichting Uden Promotie.
Mark Bongers en Ton Derks van Friendscard legden maandagavond uit dat elke consument die iEuro’s spaart met Friendscard een nieuwsbrief op maat ontvangt. “Er zijn natuurlijk meerdere spaarsystemen, maar Friendscard onderscheidt zich door de interactie tussen de deelnemende winkels en bedrijven en de consument. De laatste krijgt een nieuwsbrief op maat. Met alle aanbiedingen, spaaracties en andere informatie van bedrijven waar hij of zij iEuro’s heeft gespaard of uitgegeven. En de ontvanger van die nieuwsbrief kan ook zelf bepalen van welke bedrijven hij wel of niet informatie wil ontvangen”, aldus Bongers.
Vandaag de dag kiezen lokale ondernemers en winkeliersverenigingen steeds vaker voor een collectief lokaal loyaliteitsprogramma. Een programma opzetten waarbij gericht gecommuniceerd kan worden op basis van klantgedrag is echter een kostbare aangelegenheid. Lokaal toegepaste loyaliteitsprogramma’s gaan om die reden vaak niet verder dan een algemene website en nieuwsbrief. Doordat lokale portals bij Friendscard in de ‘cloud’, dus volledig via internet, beheerd worden, blijven kosten beperkt tot een provisie per transactie.
Inmiddels heeft Friendscard voor 10 gemeenten in Nederland een portal ingericht. Bongers: “Nederland telt ruim 400 gemeenten. Met de versnelling die we nu zien in ons groeitempo, verwachten we binnen 3 jaar tijd actief te zijn in tenminste de helft van alle Nederlandse gemeenten.”
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.