Geplaatst door LeaseWeb

LU-CIX en LeaseWeb gaan partnership aan

Peering vermindert het verkeer bij data-uitwisseling, waardoor het gebruik van derden wordt vermeden. Dergelijke partnerships verbeteren de snelheid van het netwerk en bouwen een samenwerkingsverband op van technologiebedrijven, die data kunnen uitwisselen zonder additionele kosten. Elk nieuw partnership is een stap dichter bij een betaalbare en betrouwbare breedband internet service.

“Zowel LeaseWeb als LU-CIX zien in dat het zeer belangrijk is om samen te werken aan de betrouwbaarheid, de capaciteit en de toegankelijkheid van het internet”, aldus Bastiaan Spandaw, netwerk architect bij LeaseWeb. “Eén van de belangrijkste elementen in het netwerk van LeaseWeb is het hoge volume van peer to peer datasharing. Dit biedt gebruikers een breder, betrouwbaarder en sneller netwerk, zonder financiële consequenties.”

Marco Houwen, president van LU-CIX asbl, zegt: “We zijn er trots op om samen te werken met een vooraanstaand hostingbedrijf als LeaseWeb. Voor ons is dit een grote stap voorwaarts en wij hopen dan ook deze samenwerking nog verder uit te kunnen bouwen. LU-CIX biedt internet acces providers nu de mogelijkheid om een groot aantal internet sites, gehost door LeaseWeb en haar klanten, direct te adresseren zonder vertragingen.”