Industry Wire

Geplaatst door Goliath

Maarten Heerze vanaf 18 januari General Manager NLBE bij Goliath Games

Vanaf maandag 18 januari is de 35-jarige Maarten Heerze de nieuwe General Manager NLBE van Goliath Games. Heerze was hiervoor onder meer Country Manager Benelux bij Tactic/Selecta en Area Manager bij LEGO Nederland. Bij Goliath gaat hij als eindverantwoordelijke voor Nederland en Vlaanderen met zijn team en overige collega’s de successen van de Hattemse spellenproducent en –bedenker verder uitbouwen.

Adi Golad, directeur/eigenaar Goliath: “We zijn trots om Maarten Heerze in ons team te ontvangen. Met zijn brede ervaring in de branche en daarbuiten en zijn uitstekende netwerk is hij een welkome aanvulling binnen ons bedrijf. Maarten is een sociale en dynamische persoonlijkheid die goed bij ons past.”

Maarten Heerze: “Na 6 jaar gewerkt te hebben voor de concurrent ben ik bijzonder blij met de overstap naar Goliath, een van de succesvolste spellenproducenten van de afgelopen jaren. Al jaren volg ik met veel respect hoe Goliath continu marktaandeel vergaart en prachtige producten lanceert.”

MHMaarten Heerze (Hilversum, 8 februari 1980) begon zijn loopbaan in 2001 als Representative bij Presign International. Hij werkte vervolgens als Sales Representative bij Nedan Zoetwaren en B&W Clocks & Fatboy en was Account Manager bij HOT Radio voor hij in 2005 als Area Manager bij LEGO Nederland in de speelgoedbranche belandde. Na een tussenstap als Field Coach en Sales Manager bij Safilo Nederland was hij de afgelopen zes jaar Country Manager Benelux bij Tactic/Selecta. Hij was er onder meer verantwoordelijk voor en/of betrokken bij de geslaagde lancering van diverse Angry Birds, Dora, Minions en Frozen artikelen en voor het succes van Ticket to Ride, Jungle Speed, Dobbel en vele andere spellen.

Over Goliath Games
Goliath Games is een van Europa’’s grootste producenten van gezelschapsspellen en interactief speelgoed. Het bedrijf, in 1980 opgericht door Adi Golad, brak in 1983 door met Rummikub. Inmiddels gingen van het immens populaire spel, dat inzicht, durf en tactiek combineert, ruim vijftig miljoen exemplaren over de toonbank. Vandaag brengt Goliath Games wereldwijd ruim honderd verschillende spellen op de markt. Het bedrijf blijft trouw aan het gedachtegoed van zijn oprichter: nieuwe, intelligente en tijdloze spellen lanceren voor jong en oud.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht