MarketingTribune.nl verrijkt met platform Bureaus

De website van MarketingTribune is vanaf vandaag verrijkt met het platform Bureaus. Op dit platform vinden bezoekers van www.marketingtribune.nl nieuws, achtergronden en analyses over alle ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld. Naast informatie over alle nieuwe campagnes en commercials geeft het platform Bureaus ook dagelijks inzicht in het creatieve proces van pitches, strategieën, concepten en awardfestivals. De content van het platform wordt gemanaged door Bas Vlugt en Jeroen Mirck van het Nederlands Media Netwerk, dat ook het platform Media bestiert.
De website van het 2-wekelijkse marketingvakblad MarketingTribune kent sinds medio september een indeling in acht – en nu dus negen – marketingsegmenten met op maat gesneden marketingnieuws: Zorgmarketing, Business-to-Business, Contentmarketing, Design, Food en Retail, Media, Online Marketing en Sponsoring. Deze indeling is ontstaan uit het inzicht dat marketeers zich steeds meer specialiseren en elke dag op zoek zijn naar specifiek vaknieuws, analyses, interviews en trends. De site is onderdeel van een crossmediaal portfolio waarvan ook het magazine MarketingTribune en de specifieke marketingevents (ondermeer: Branded Content Event, SponsorCongres, Customer Media Congres, Nationale Coverdag, Multichannel Conference, en het Marketing & Design Congres) onderdeel uitmaken.
Hoofdredacteur Sjaak Hoogkamer van MarketingTribune over de toevoeging van het platform Bureaus:
‘Dit is een typisch voorbeeld van voortschrijdend inzicht. Bij de eerste indeling in acht segmenten dachten we het speelveld van marketing goed in kaart te hebben. In de afgelopen weken bleek dat we nieuws uit de creatieve sector moeilijker konden rangschikken onder de bestaande platforms. Met de komst van Bureaus geven we reclame en creatie de plek die het verdient.’
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.