Geplaatst door S1

Media-agentschap MediaDonuts wordt S1 en versterkt ambitie in media intelligence

Antwerpen, 7 oktober 2021 – Het Antwerpse digital media agency MediaDonuts heet voortaan S1. Met de rebranding komen ook een nieuwe focus en nieuwe methodologie kijken, zoals het ‘share of search-model’. “Daarmee geven we door analyse van het online zoekgedrag van consumenten inzicht in consumentengedrag. In traditioneel marktonderzoek antwoorden mensen vaak wat ‘sociaal wenselijk is’. Als je naar hun voedingsgewoonten vraagt kan het dat ze aangeven dagelijks vers te koken, terwijl hun surfgedrag bijvoorbeeld vooral een interesse in de dichtstbijzijnde burgerketen toont”, aldus Jim Kramp, Managing Director van S1.

Daarnaast wil S1 merken ook een beter zicht geven op kansen om nieuwe klanten te werven. De hamvraag hierbij: waar in de grote online wereld bevinden zich potentiële klanten voor de merken van S1? “Door een brede visie rond datastrategie te ontwikkelen, geven we een antwoord op die vraag ”, zegt Jim Kramp, Managing Director van S1. Dit doet S1 bijvoorbeeld door het inzetten van de onderzoeksmethode ‘Share of search’. Dit wil zeggen: het aandeel van een bepaald merk in het geheel van online zoekopdrachten in een bepaalde sector.

“We verwachten dat we niet alleen merken en bedrijven, maar ook andere instellingen zoals musea, ngo’s en overheden met ‘share of search’ nieuwe disruptieve inzichten kunnen bieden waarop ze hun strategie qua marketing of hun beleid kunnen aanpassen”, aldus Kramp.
Share of search staat momenteel in zijn kinderschoenen qua methodologie, maar heeft het potentieel om uit te groeien tot een cruciale business & marketing metric. S1 pioniert in ons land met share of search.

Wit blad
MediaDonuts heet voortaan S1, en dat is geen lukraak gekozen naam.

Kramp: “Onze nieuwe naam wijst op onze nieuwe aanpak: je moet telkens vanaf een wit blad en met de juiste vragen beginnen als je wil adverteren, de zogenaamde ‘square one’. Door de essentiële vragen te stellen en goed te analyseren waar je merk of bedrijf zich bevindt in de interessesfeer van consumenten of burgers – die je vandaag perfect kan analyseren aan de hand van hun online gedrag – kan je veel gerichter de juiste consumenten op het juiste moment aanspreken. Onze inzichten zijn niet alleen interessant voor marketeers, maar ook voor bedrijfsleiders of beleidsmakers bijvoorbeeld.”

Verkoop Azië, focus op Belgische markt
De rebranding gaat samen met de verkoop van MediaDonuts Azië.

“Beide bedrijven volgden de laatste jaren elk een eigen strategie. Vanuit België verschoof onze focus voor de Europese markt van het louter aankopen van digitale advertisingruimte naar het verdiepen van inzichten en kennis over online gedrag. We hebben daarom besloten dat beide bedrijven hun eigen weg gaan”, zegt Kramp.
S1 heeft een 150-tal merken in portefeuille, waaronder Panos, Cardoen en Game Mania.

Ambitie is om tegen eind 2023 de omzet te verdubbelen.

Om de nieuwe strategie uit te rollen, haalde S1 onlangs ook marketeer Ab Polspoel (ex-Panos, oud-genomineerde Marketeer of the Year) binnen. Die zal samen met Kramp en het 12-koppige team de operaties verder leiden.