Industry Wire

Geplaatst door MediaLab

MediaLab introduceert iOS- en Android-app

Vanaf vandaag is een nieuwe iOS- en Android-applicatie beschikbaar voor MediaLab, de filesharing tool voor grote mediabestanden. Het Amsterdamse bedrijf biedt hiermee nu een totaaloplossing voor web en mobile. Professionals kunnen nu op elk platform en op elk device bestanden delen, verzenden en opslaan, ongeacht het bestandstype en de grootte. Indien gewenst is ook onbeperkte opslagcapaciteit af te nemen. Alle content is terug te vinden in één veilige omgeving die altijd en overal in te zien is door geautoriseerde ontvangers. Dit verhoogt de efficiëntie bij samenwerking met verschillende partijen. Meerdere A-merken uit onder meer de entertainment-, sport- en marketingsector gaan direct gebruik gaan maken van de nieuwe functionaliteit. De apps voor iOS en Android zijn per direct te downloaden via respectievelijk de App Store en Play Store.

Mobiele toegankelijkheid onmisbaar in zakelijk verkeer
Zoals het GfK onlangs aantoonde in het rapport ‘Trends in Digitale Media’ en tijdens het Mediapark Jaarcongres presenteerde, is mobiele toegankelijkheid zowel zakelijk als privé onmisbaar geworden. Zo hebben we nu gemiddeld 3,6 devices per persoon. Inmiddels bezitten meer mensen een smartphone (80 procent), dan een laptop (78 procent) of pc (58 procent). Nederlanders hebben gemiddeld intussen 28 apps op hun telefoon en 25 op de tablet. MediaLab introduceerde daarom twee jaar geleden een app als aanvulling op zijn webversie. Om nog beter tegemoet te komen aan werken via mobiele devices, is de MediaLab-app nu totaal herzien en uitgebreid met onder meer een mobiele uploadfunctie voor iOS.

Efficiënter samenwerken: alle content in één veilige omgeving

Behalve mobiele toegankelijkheid hebben professionals ook behoefte aan efficiënte samenwerking. Zowel verzenden als terugvinden van het juiste bestand neemt nu vaak teveel tijd in beslag. Voor het afstemmen en goedkeuren van content gaan bestanden talloze keren heen en weer tussen interne en externe partijen, zoals een designer/editor en de marketingafdeling. Vaak is er geen mobiele toegang tot alle bestanden en loopt men bovendien aan tegen de datalimiet van gebruikte tools. In zowel de hernieuwde webversie als app van MediaLab staat alle content nu in één overzichtelijke en veilige omgeving, waarbij via filters elk bestand direct terug te vinden is. Hierdoor is een goede overview van projecten mogelijk en kan snel afgestemd worden over (goedkeuring van) content.

Hans de Heus, CCO bij MediaLab: “Mobiel werken is de sleutel tot alles, zeker in de sectoren waarin wij actief zijn. Professionals hebben daarbij grote behoefte aan een filesharing platform waar ze zelf de regie over hebben. Met het steeds belangrijker worden van videocontent, in elke uiting van elk bedrijf, moet je bovendien ieder moment over je content kunnen beschikken. Daar spelen we met de apps op in. We zijn trots dat vooraanstaande partijen uit onder meer de entertainment-, sport- en marketingsector hier direct gebruik van gaan maken. Indien bedrijven al een eigen portal of beeldbank hebben voor delen van bestanden, kunnen zij ook hun eigen front-end behouden en deze ‘aan de achterkant’ via MediaLab vullen met mediabestanden. Zo willen we nog meer gebruiksgemak en efficiëntie bieden in onze tool.”

——-
Over MediaLab

Het Amsterdamse MediaLab is de professionele filesharing tool voor grote video-, foto- en audiobestanden. MediaLab biedt de mogelijkheid om zonder datarestrictie mediabestanden te delen, verzenden, bekijken en op te slaan. MediaLab onderscheidt zich van concurrenten doordat mediabestanden via een preview op alle devices direct te bekijken zijn, zonder dat het bestand eerst gedownload hoeft te worden. Klanten van MediaLab zijn zowel grote internationale mediabedrijven als RTL en Warner Bros, International Television Production als kleinere professionals/ZZP’ers in de creatieve sector. De ambitie van Medialab is tot de top 5 van filesharing-bedrijven te behoren. Meer informatie op www.medialab.co.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht