Geplaatst door Megawatt Advertising

Megawatt ontwikkelt nieuwe campagne voor Fisherman’s Friend

EINDHOVEN – Sterk spul, hè? Wie kent de reclames van Fisherman’s Friend van de afgelopen jaren niet? Na 25 jaar vond Concorp, verantwoordelijk voor de marketing van verschillende snoepmerken waaronder Fisherman’s Friend, het tijd voor een rebranding. Het Eindhovense Megawatt gaat aan de slag met de herpositionering van het bekende mintje om op die manier een (nieuwe) jongere doelgroep aan te spreken.

Hoe zou je de herpositionering voor 2018 en de jaren daarna op willen zetten en uit willen voeren? Die vraag stelde Concorp aan diverse reclamebureaus. Reclamebureau Megawatt Advertising wist met haar pitch de juiste snaar te raken. ‘Megawatt kwam met een verfrissende aanpak die ons meteen aansprak’, vertelt Ivo Brand, Marketingmanager bij Concorp.

Brede campagne
Megawatt Advertising werkt aan de ontwikkeling van een brede campagne die wordt afgetrapt met een nieuwe commercial voor TV en online. ‘Met het nieuwe campagnethema ‘FF doorbijten’ gaan we Fisherman’s Friend neerzetten als mintsnoepje voor doorzetters’, vertelt Simon Coolen namens het reclamebureau.’ Zijn collega Stephan Kwast voegt eraan toe dat Megawatt inmiddels ook werkt aan een activatie-campagne en een concept voor influencer marketing. ‘Verder zal Fisherman’s Friend in de loop van het jaar met het nieuwe thema als sponsor van de StrongManRun en op social media te zien zijn.’

Concorp
Concorp is een gerespecteerde speler in de nationale en internationale zoetwarenmarkt. Als merkenbouwer en producent van private- en fancy label concepten onderscheiden zij zich door kwaliteit, innovatie, smaak en toegevoegde waarde. Merken als Autodrop, Fisherman’s Friend, Ricola, Skittles en Heksehyl zitten in hun portefeuille.

Megawatt
Het Eindhovense bureaus Megawatt (bestaande uit Megawatt Advertising & Megawatt Fieldmarketing), timmert hard aan de weg. Waar Megawatt Advertising zich als full service reclamebureau volledig richt op strategie en positionering alsmede concept- en campagne ontwikkeling, ligt de focus bij Megawatt Fieldmarketing op het offline activeren van shoppers en merken middels face to face promotie. Voor klanten als Philips Lighting, Swinckels’, De Persgroep, H&M, Vodafone werden al diverse campagnes uitgevoerd.

Merk:                                         Fisherman’s Friend

Bureau:                                      Megawatt Advertising