Geplaatst door Copernica Marketing Software

Meindersma zet e-mailmarketing in voor branding en sales

Meindersma, leverancier van exclusief porselein & glaswerk en een breed assortiment van non-food artikelen, gaat Copernica Marketing Software gebruiken om de e-mailmarketing naar een hoger niveau te brengen. De organisatie wil de open rate van haar nieuwsbrieven weer boven de 15-25% krijgen en de clickrate boven de 10%.

In eerste instantie zet Meindersma de software in om een tweetal nieuwsbrieven met nieuwsartikelen en aanbiedingen te verzenden. “We zijn nu ook bezig met het inrichten van een serie tipmailings die we naar nieuwe klanten sturen.”, vertelt Jan Andries Mulder, E-business manager Meindersma. “Ook koppelen we de klantdata uit ons e-commerce systeem op dit moment aan Copernica. Zodra dat klaar is kunnen we op basis van transacties in de webshop, e-mails triggeren.”

Daar houdt het niet op. Meindersma heeft duidelijke wensen voor ogen wat betreft e-mailmarketing. Naast regelmatig klantcontact onderhouden per e-mail wil de organisatie de branding van haar merken ondersteunen en de sales bevorderen. “Op de langere termijn willen we ook kijken naar het verzenden van abandoned shopping cart mails en automatische e-mails naar aanleiding van orders in onze webshop.”, aldus Jan Andries Mulder.

Over Meindersma Haaksbergen B.V.:

Meindersma Haaksbergen BV is een familiebedrijf dat meer dan 35 jaar bekend staat als meest betrouwbare partner in Nederland, België en Duitsland voor glas, porselein, bestek en catering supplies. Meindersma verzorgt hierbij ook persoonlijk advies en maatwerk. Kijk voor meer informatie over Meindersma op www.meindersma.nl.

Over Copernica Marketing Software:

Copernica is marketing software voor emailmarketing, websites en mobile en automatische campagnes. Kijk voor meer informatie op www.copernica.com.