Geplaatst door Member Get Member Company

Member Get Member Company introduceert light editie

Referral marketingbureau Member Get Member Company heeft naast de bestaande oplossing voor enterprises nu ook twee lightversies gelanceerd. De Starter- en Pro-editie zijn instapmodellen om met referral marketing – het werven van nieuwe klanten door het belonen van bestaande – een begin te maken.

Klanten als Ben, Anderzorg en Qurrent halen veel nieuwe klanten uit het programma. Zo heeft ‘Ben Vriendenvoordeel’ geleid tot 32 procent meer sales en leidt het ‘Tip een Vriend’-programma van Anderzorg tot een klantinstroom die 17 procent uitmaakt van de totale instroom van nieuwe klanten. Ook de conversieratio is een stuk hoger dan van de gemiddelde campagne, in het geval van Qurrent 20 procent. Naast het werven van nieuwe klanten zorgt het vriendenkortingsprogramma ervoor dat eigen klanten ook beloond worden. Naast sales zijn er ook positieve retentie-effecten: Klanten die via een vriend komen zijn tot 30 procent winstgevender.

Light, pro en custom referral marketing
Member Get Member Company ziet dat er naast de grote merken ook vanuit andere hoeken interesse ontstaat voor referral marketing. “Welke reclame is nou beter dan mond-tot-mond reclame?”, vraagt Sander Dullaart, oprichter en CEO van Member Get Member Company, zich af. Hij vervolgt: “We hebben nu drie versies van ons programma: light, pro en custom. Met deze drie mogelijkheden willen we alle merken een passend model bieden. Waar bedrijven in de lightversie voorzichtig kunnen snuffelen aan member-get-member, geven we in de custom versie intensieve begeleiding, uitgebreide integratiemogelijkheden en doen we ook alle fulfilment.”

Ook voor e-commerce
Member Get Member Company breidt niet alleen de dienstverlening uit. Waar het programma voorheen met name werd ingezet voor merken met abonnementsstructuren (finance, telecom en energie), heeft het nu ook de weg naar e-commerce gevonden. Met vriendenvouchers kunnen specifieke kortingen worden gegeven aan nieuwe klanten die via vrienden komen. Beiden worden dan beloond met een korting op de (volgende) aankoop. Een partij die daar al op deze manier mee werkt is bijvoorbeeld Wijnvoordeel.

Ook zonder website
Fysieke vriendencadeaukaarten die uitgedeeld worden door bestaande klanten kunnen nu ook bij de winkel om de hoek ingewisseld worden, zonder aanpassingen aan de kassasystemen of anderszins. Een foto van de bon voldoet om de vriendenkorting achteraf via een cashback, verrekend te krijgen.

Over Member Get Member Company
Member Get Member Company is een marketingbureau dat zich specifiek richt op het werven en belonen van ambassadeurs voor consumentenmerken. Hierbij maakt het bedrijf gebruik van uiteenlopende marketingmiddelen waaronder social media, landing pages, e-mailmarketing, WhatsApp, print media en events. De Net Promoter Score krijgt op deze manier een heel andere bestemming: Het vormt het startpunt van een succesvolle member-get-member strategie. Kijk voor meer informatie op www.membergetmember.co.