Industry Wire

Geplaatst door Mercateo Nederland B.V.

Mercateo verbreedt assortiment met horecabenodigdheden

Maastricht, 25 juni 2013 – Mercateo, hét inkoopplatform voor de zakelijke markt, opent in Nederland een nieuwe categorie en voegt food en non-food horecaproducten toe aan het assortiment. De nieuwe productcategorie past bij de strategie van Mercateo om met een breed en branche overkoepelend assortiment de long-tail van de zakelijke inkoopmarkt te bedienen.

Meer dan 2.500 horeca artikelen

Maastricht Porselein, Palmer, Lacor, Amefa en Durobor zijn slechts enkele merken uit het assortiment van www.mercateo.nl. Het platform biedt bijvoorbeeld 2.531 non-food horeca producten, waaronder servies, tafelaccessoires, bar- en buffetbenodigdheden, kookgereedschap én gastronorm artikelen. Verdere uitbreiding staat in de planning.

Groeiplannen

“Mercateo is een branche overkoepelend inkoopplatform en met het toevoegen van deze categorie hebben wij een verdere stap in juiste richting gezet. Marktsegmenten zoals hotels, restaurants, recreatieparken en kantines worden nu op hun vlak beter door mercateo.nl bediend. Ons voorbeeld is het platform van Mercateo Duitsland, wat al meer dan 250.000 horeca artikelen en meer dan 9,3 miljoen artikelen in totaal voert”, aldus Dorina Bittermann, Country Manager van Mercateo Nederland B.V.

Over Mercateo

Mercateo is hét online inkoopplatform voor de zakelijke markt in Europa. Op www.mercateo.nl kiezen zakelijke eindgebruikers uit een steeds groeiend assortiment van meer dan 620.000 artikelen. Op www.mercateo.com omvat het assortiment voor de Duitse markt al rond 9,3 miljoen artikelen. Het aanbod is divers en dekt binnen 12 hoofdcategorieën niet alleen de vraag naar algemene zakelijke benodigdheden zoals IT hardware en software of kantoorartikelen, maar het omvat ook gespecialiseerde categorieën zoals elektronica en elektrotechniek of industriële benodigdheden.

Innovatieve inkoopfunctionaliteiten, waaronder de Mercateo Zoekfunctie, Mercateo BestBasket, klant-specifieke views, elektronische interfaces en digitale vrijgaveprocessen, maken Mercateo tot een elektronische-inkoop-oplossing die het inkoopproces van bedrijven efficiënter maakt. Voor het gebruik van het online platform is geen installatie van extra software nodig. Tot de klanten van Mercateo behoren het MKB, openbare instellingen en beursgenoteerde internationale concerns.

Mercateo is actief in Nederland, Duitsland, Oostenrijk, Frankrijk, Italië, Tsjechië, Polen, Slowakije, Hongarije, de UK en Ierland. Het concern telt tussen de 250 en 300 medewerkers. De omzet bedroeg 130 miljoen euro in 2012, een stijging van 18 procent tegenover 2011.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht