MicroStrategy’s Call Center Reporting en Enterprise BI geven In2Com flexibiliteit

Bunnik, 4 december 2013 – MicroStrategy (Nasdaq: MSTR), wereldwijd marktleider op het gebied van enterprise softwareplatforms, maakt bekend dat In2Com, een toonaangevende leverancier van Call Center Outsourcing & Customer Engagement Services, haar Contact Center Reporting en Enterprise Business Intelligence (BI) oplossingen inzet zodat In2Com rapporten kan opstellen voor zijn klanten zonder tussenkomst van de IT-afdeling. Hierdoor beschikt het bedrijf over meer flexibiliteit en accuraat inzicht in de KPI’s.
In2Com is met zijn 360C-platform uitgegroeid van een contact center tot een omnichannel engagement center. Deze transitie houdt in dat het bedrijf naast eerstelijnsupport zijn klanten ook voorziet van omnichannel interacties gebaseerd op online en mobile user profiling, social media monitoring & management en big data reporting om het engagement bij de klanten te verhogen. In2Com gebruikte voor de rapporten van zijn klanten voorheen een Oracle-oplossing, maar die voldeed niet meer aan de steeds hogere flexibele eisen van een omnichannel engagement center. Frank Verbist, CTO van In2Com: ‘Flexibiliteit, innovatie en return on investment zijn uiterst belangrijk in onze branche om de juiste boodschap op de juiste manier en op het juiste tijdstip te brengen.’
Voordelen
Na een vijfdaagse Proof Of Concept (POC) kwamen MicroStrategy’s Enterprise BI en Call Center Reporting als de beste oplossingen naar voren, vanwege hun interne en externe dash boarding en reporting. Hiermee liet MicroStrategy concurrenten als Microsoft en SAP BusinessObjects achter zich.
Verbist: ‘We hebben voor MicroStrategy gekozen omdat het selfservice BI en administratie tools levert waarmee gebruikers snel data kunnen bekijken en rapporten kunnen delen. Daarbij kunnen onze medewerkers eenvoudig en realtime planmatige rapporten voor klanten maken en ze opleveren zonder tussenkomst van de IT-afdeling.’ Deze rapporten betreffen bijvoorbeeld KPI’s, zoals het aantal interacties en de duur van de interacties. Geen tussenkomst van de IT-afdeling betekent meer flexibiliteit, sneller schakelen en minder kosten. ‘En dus een hogere return door meer engagement. Er is minder afhankelijkheid van diepgaande IT-kennis’, vervolgt Verbist.
Door gebruik te maken van de oplossingen van MicroStrategy kan In2Com zijn medewerkers ook beter managen, omdat minder tijd verloren gaat aan het maken van Excel-rapportages. Bovendien kan In2Com met de krachtige BI tools van MicroStrategy de enorme hoeveelheid verzamelde data gebruiken om zijn interne operaties te optimaliseren. Bijvoorbeeld het optimaliseren van trainingen, assignments en skill management van de medewerkers. Verbist: ‘Hiermee wordt het voor ons mogelijk er zeker van te zijn dat we de juiste mensen op de juiste tijd operationeel hebben.’ Nog een voordeel is dat klanten van In2Com meer toegevoegde waarde zullen ervaren omdat ze hun eigen dashboards krijgen. Verbist: ‘Op hun eigen dashboard zien klanten de gegevens overzichtelijk en begrijpelijk ingedeeld en komen ze meer tot leven.’
Groeiscenario
De flexibiliteit van MicroStrategy’s BI-oplossingen past bij het groeiscenario van In2Com. Verbist verwacht in de toekomst ook gebruik te gaan maken van het MicroStrategy Mobile App Platform. Hiermee kunnen klanten de rapporten van de medewerkers realtime inzien op hun mobiele apparaat. In de toekomst kan deze mogelijkheid de verdere groei van het engagement center ondersteunen.
Over In2Com
In2Com is een innovatieve speler in de contact center en engagement markt. In2Com is gespecialiseerd in Customer Care en Customer Engagement, inclusief een omnichannel technische helpdesk en verschillende outbound activiteiten. In België staan 550 medewerkers de klanten te woord in 10 talen. Het hoofdkantoor is gevestigd in Brussel. Het bedrijf is actief in onder meer de sectoren: overheid, telecom en energie. Enkele klanten van In2Com zijn: Telenet, Mobistar en Vlaamse Infolijn. Zie voor meer informatie www.in2com.com.
Over MicroStrategy
MicroStrategy, opgericht in 1989, is een wereldwijd marktleider op het gebied van bedrijfssoftware, waaronder het MicroStrategy Business Intelligence (BI) Platform™, het MicroStrategy Mobile Platform™ en MicroStrategy Applications™. Het beursgenoteerde bedrijf (Nasdaq: MSTR) levert zijn technologie voor implementatie in datacenters van klanten en als bedrijfseigen cloud service. MicroStrategy’s BI-platform stelt leidende organisaties in staat om grote hoeveelheden data te analyseren en de zakelijke inzichten te delen binnen het bedrijf. Met het MicroStrategy Mobile Platform kunnen organisaties snel zakelijke apps bouwen om businessprocessen en –informatie mobiel te maken. MicroStrategy Applications is een reeks applicatieservices, die zijn ontworpen om bedrijven te helpen met het implementeren van mobile commerce- en loyalty services, het bouwen van mobile identity en cyber security services en om realtime inzicht te geven in de voorkeuren van consumenten. Met MicroStrategy Cloud™ ten slotte, kunnen bedrijven MicroStrategy BI-apps en mobiele apps sneller en met minder financiële risico’s implementeren dan met de traditionele, lokale serveroplossingen. Voor meer informatie, bezoek www.microstrategy.nl. Volg MicroStrategy ook op Facebook en Twitter.
MicroStrategy, MicroStrategy Business Intelligence Platform, MicroStrategy Analytics Platform, MicroStrategy Mobile App Platform, MicroStrategy Identity Platform, MicroStrategy Loyalty Platform, MicroStrategy Usher. MicroStrategy Analytics Enterprise, MicroStrategy Analytics Desktop, MicroStrategy Analytics Express, en MicroStrategy Cloud zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van MicroStrategy Incorporated in de Verenigde Staten en/of andere landen. Alle andere productnamen en bedrijfsnamen die in dit document worden genoemd kunnen worden geclaimd als het eigendom van anderen.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.