Geplaatst door mindjet

Mindjet vergroot gebruiksgemak SharePoint met software voor collaborative work management

San Francisco, 16 november 2011 – Mindjet, leverancier van software die mensen beter laat samenwerken, introduceert Mindjet Connect SP. Deze software biedt een intuïtief overzicht van Microsoft SharePoint-documenten, zodat deze gemakkelijker te vinden en te bewerken zijn.

SharePoint wordt door 100 milljoen mensen gebruikt om in een bedrijfsomgeving samen te werken en documenten te beheren. Het is het meest gebruikte collaboration-platform. Toch blijkt uit verschillende onderzoeken dat menig gebruiker het werken met SharePoint lastig vindt, met als gevolg dat het platform niet, of niet effectief wordt gebruikt. Forrester Research berekende dat 37 procent van de IT-inkopers de adoptie van SharePoint door de gebruikers bestempelt als ‘lager dan verwacht’.

Overzicht van relevante documenten
Mindjet Connect SP biedt een intuïtief visueel overzicht van alle relevante projectdocumenten in een SharePoint-omgeving. Relaties tussen documenten zijn daadwerkelijk zichtbaar. De visualisatie zorgt voor meer begrip en inzicht. Hierdoor kunnen projectteams effectiever en efficiënter samenwerken.
“IT-directeuren staan voor de uitdaging de investering van grootschalige SharePoint-installaties terug te verdienen door het gebruik te vergroten”, zegt Blaine Mathieu, Chief Product Officer bij Mindjet. “Met Mindjet Connect SP maken we het gebruik eenvoudiger, waardoor die investering sneller is terug te verdienen.”

Goede toevoeging voor Microsoft SharePoint
Mindjet Connect SP biedt een goede ondersteuning in het vergroten van het gebruiksgemak en de adoptiegraad van SharePoint. Richard Harbridge, senior SharePoint consultant van Allin Consulting: “Microsoft-partners zoals Mindjet breiden de out-of-the-box mogelijkheden van SharePoint Server uit zodat onze klanten meer tijd kunnen besparen, business issues sneller kunnen oplossen en innovatiever te werk kunnen gaan.”

Mindjet Connect SP is per direct beschikbaar.