Geplaatst door MetricStream

Mindtree en MetricStream gaan een samenwerkingsverband aan om wettelijke compliance voor financiële bedrijven te vereenvoudigen

Mindtree, een vooraanstaand bedrijf dat digitale transformatie- en IT-diensten levert, heeft vandaag aangekondigd dat het een samenwerkingsverband is aangegaan met MetricStream, marktleider op het gebied van governance, risicomanagement en compliance (GRC) om wettelijke compliance voor financiële bedrijven te vereenvoudigen.

Mindtree zal gebruikmaken van Zaplet [http://www.zaplet.com ] van MetricStream, een open cloudplatform om een waaier van GRC-applicaties voor financiële bedrijven wereldwijd te bouwen, implementeren en beheren.

Dankzij de combinatie van de expertise van Mindtree in de financiële sector en het marktleiderschap van MetricStream in het GRC-domein zullen klanten de regelgevingsprocessen kunnen automatiseren en beheren, van handelsvergunningen tot tracering. Samen zullen de bedrijven een allesomvattend handelsrapportagekader ontwikkelen met het oog op de handhaving van talloze regels, zoals de Dodd Frank Act, de verordening betreffende de Europese marktinfrastructuur, de richtlijn betreffende markten voor financiële instrumenten en de aanstaande verordening betreffende markten voor financiële beleggingen.  Zodoende kunnen financiële instellingen operationele risico’s beperken en opgelegde boetes voor slordige rapportage omzeilen.

Kamran Ozair, uitvoerend vicepresident en hoofd bankwezen, financiële diensten en verzekeringen bij Mindtree, zei: “De toenemende wereldhandel, digitalisering en fraude zetten financiële instellingen zwaar onder druk qua compliance. Met dit partnerschap zullen we solide compliance-oplossingen kunnen aanbieden en klanten kunnen helpen de wetsvereisten te vereenvoudigen en de verwante kosten te verlagen.”

Rajesh Raman, vicepresident van Zaplet, MetricStream zei: “In het huidig klimaat is het voor financiële instellingen een must geworden over een stevig compliancekader te beschikken om doeltreffend zaken te doen en risico’s te beheersen. Het GRC-cloudplatform Zaplet van MetricStream biedt een dergelijk kader en stelt onze partners in staat om oplossingen te ontwikkelen om aan deze cruciale behoeften te voldoen. We zijn dolenthousiast over ons samenwerkingsverband met Mindtree.”