MMIT ontwikkelt beveiligingscheck voor leden DDMA

MMIT, een vooraanstaande speler op het gebied van SaaS Lead Management, CRM Infrastructuur en Business Intelligence, gaat in opdracht van de DDMA, de branchevereniging voor marketing, de kwetsbaarheden in databeveiliging van DDMA-leden inventariseren. De data security check omvat een uitgebreide survey met vragen over de manier waarop organisaties hun marketingdatabase beveiligen. In juni worden de eerste DDMA-leden uitgenodigd in een pilot deel te nemen aan de survey; in het najaar zijn de andere leden aan de beurt. De 275 leden van DDMA, adverteerders, marketingbedrijven en leveranciers, zijn actief in diverse sectoren, van de charitatieve sector tot het bank- en verzekeringswezen.

DDMA vindt het belangrijk dat naast aandacht voor borging van privacy ook de databeveiliging bij haar leden naar een hoger plan wordt getild. DDMA directeur Diana Janssen: “Het Privacy Waarborg van DDMA is inmiddels een begrip. Het is ons keurmerk voor het correct gebruik van data bij het toesturen van reclame. De focus ligt sterk op privacyregels. Nu breiden we de audit uit met een security check. We willen dat een organisatie die het Privacy Waarborg voert zich bewust is van beveiligingsrisico’s, een beveiligingsbeleid heeft en zijn organisatie daar op inricht.”

MMIT, zelf lid van DDMA, ziet de opdracht van de branchevereniging niet alleen als een inhoudelijk interessante klus, maar ook als een blijk van erkenning voor de knowhow die het bedrijf op het gebied van data in huis heeft. “Wij zijn al vijftien jaar met en namens onze klanten bezig met databeveiliging. We zien het als bijzonder eervol om nu ook voor de branchevereniging zelf te werken”, zegt Wiebe Mokken, CEO van MMIT.