Industry Wire

Mobile commerce groeit in hoog tempo door

Amsterdam, 8 januari 2015 – Powa Technologies maakt de balans op na de feestdagen en concludeert dat de resultaten van de afgelopen feestdagenperiode erop wijzen “dat winkeliers maar beter snel een mobiele strategie ontwikkelen”, aldus Dan Wagner, CEO van Powa Technologies. “2014 was al een breekpunt voor mobile commerce, maar de enorme online verkopen die tijdens de feestdagen plaatsvonden, zullen 2014 zeker als keerpunt definiëren in de retailmarkt.”

Gegevens van Thuiswinkel.org wijzen erop dat online winkeliers in de 5 weken voor Sinterklaas een gemiddelde weekomzetstijging van 27% kenden. De drie weken voor Kerst leverden zelfs een stijging van 38% op en daarmee een extra online omzet van € 146 miljoen. Daarbij verschuift de aankoop steeds verder naar mobiele platformen. Onderzoeksbureau Ipsos ondervroeg wereldwijd ruim zeventienduizend consumenten en concludeert dat de totale online bestedingen dit jaar met negen procent groeien. Aankopen via smartphones en tablets stijgen daarentegen met maar liefst 42 procent en zullen in de komende jaren met 46-49 procent nog harder stijgen. “Deze cijfers benadrukken de cruciale rol van mobile commerce in de toekomst. Retailers die geen mobiele strategie hebben, zullen de positieve effecten van speciale winkeldagen blijven mislopen,” zegt Dan.

“Tijdens het gehele eindejaarsseizoen zijn het vooral georganiseerde kortingen geweest die online shoppers hebben aangetrokken en overgehaald, maar het aanbieden van een aangename shopervaring blijkt net zo belangrijk te zijn. Shoppers zien de zoektocht naar online koopjes als een vlugge, leuke activiteit om tussendoor te doen en retailers moeten in staat zijn dat gehele proces zo gemakkelijk mogelijk te maken.

Snelheid en gemak zijn ook in de fysieke retail de belangrijkste factoren geworden, waar een algehele trend te zien is waarin shoppers hun aankopen in een steeds kortere tijdsperiode voltooien en deze in hun drukke levens proberen te plannen. Winkeliers bedienen rond de feestdagen tussen één en twee uur ‘s middags een groot aantal consumenten dat last-minute hun kerstaankopen doet. Daarnaast openen winkeliers in de feestdagenperiode hun deuren buiten de reguliere openingstijden met extra koopavonden en –zondagen om zoveel mogelijk kerstshoppers te kunnen bedienen en de drukte te kunnen verdelen.”

Dan voegt toe:” Het ontlopen van drukte en lange wachtrijen bij de kassa is een van de belangrijkste redenen voor de groei van online sales. De traditionele kassasystemen kunnen de winkelervaring ontzettend eentonig en vervelend maken. Retailers moeten manieren ontdekken om hun strategie voor fysieke en internetshops combineren met een mobiele strategie, zodat zij elkaar versterken. Dit kan door hetzelfde niveau van gemak en flexibiliteit dat men online ervaart naar hun winkels te brengen, onafhankelijk van de drukte.”

PowaTag geeft shoppers de mogelijkheid om aankopen te voltooien via verschillende triggers, zoals drukwerk, Bluetooth beacons, audiofeeds en social media. Consumenten kunnen een product rechtstreeks vanaf elke advertentievorm aanschaffen of met een simpele klik op hun smartphone. Verkopen zijn binnen drie seconden voltooid met behulp van vooraf ingevulde betaal- en adresgegevens. Het platform ondersteunt tevens directe verkopen op zowel desktop als mobiel, zonder het invullen van lange formulieren.

# # #

Over PowaTag
Het retaillandschap is niet meer hetzelfde sinds de lancering van de PowaTag, de revolutionaire nieuwe retailservice van Powa Technologies. Meer dan 800 wereldwijd bekende merken, zoals Universal Music en Carrefour hebben de laatste maanden gekozen voor PowaTag. Enkele voordelen op een rijtje.

  • PowaTag verandert een impuls in een aankoop. Zonder de wachttijd die een aankoop vaak in de weg staat.
  • Offline omgevingen en drukwerk worden online shops: zelfs als de winkel dicht is.
  • Print, poster en media advertising worden eindelijk echte verkooptools: met in realtime meetbare ROI.
  • Infomercials en andere broadcast-media zijn om te vormen met AudioTag, inclusief evenementen als voetbalwedstrijden en concerten.
  • Geen extra add-ons nodig; maakt gebruik van de bestaande mogelijkheden van de smartphone.
  • Gebruikt bestaande betaaloplossingen zonder ze te vervangen.
  • De consument hoeft geen gevoelige gegevens meer in te voeren bij elke aankoop.
  • Geen creditcard-gegevens op het toestel: alles staat in de zwaar beveiligde cloud.
  • Transformeert de in-store ervaring dankzij beacons, waarmee de individuele klant kan worden benaderd via de smartphone.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht