Geplaatst door wiGroup

Mobile loyalty ontwikkelaar wiGroup ontvangt investering van Virgin Group en Smollan

Amsterdam, 1 februari 2018 – Vandaag kondigt wiGroup, wereldwijd marktleider in loyalty en rewards programma’s, investeringen aan van Sir Richard Branson’s Virgin Group en retail gigant Smollan. wiGroup, dat in 2017 een kantoor vestigde in Amsterdam, beoogt hiermee verdere internationale groei en innovatie van haar loyalty en rewards producten voor retailers. Ook Nederlandse retailers die hun klanten loyalty en rewards programma’s aanbieden kunnen hiervan profiteren.

Virgin en Smollan volgen met deze investering in de voetstappen van Investment manager: Investec Asset Management, die in 2015 investeerde in het bedrijf.

wiGroup is wereldwijd marktleider in loyalty en rewards programma’s voor consumenten en levert smartphone technologie aan internationale spelers als Burger King en KFC. Via het innovatieve platform van wiGroup kunnen winkeliers hun eigen apps met mobile loyalty en rewards programma’s upgraden en daar shop, click & collect diensten aan toevoegen. Denk daarbij aan de innovatieve loyaliteitsprogramma’s die grote supermarktketens en modewinkels steeds vaker via apps aanbieden. De toenemende behoefte aan digitale loyaliteitsprogramma’s is duidelijk: de afgelopen jaren groeide wiGroup minstens met 45% ten opzichte van het jaar daarvoor.

Josh Bayliss, CEO van Virgin Group: “Wij zijn constant op zoek naar innovatieve partijen die het leven van onze klanten makkelijker maken. Steeds meer mensen gebruiken hun smartphone om geld over te maken, te shoppen of waardebonnen te sparen. Virgin Group herkent deze behoefte van consumenten en wiGroup biedt hier innovatieve oplossingen voor. We zijn er daarom trots op in wiGroup te kunnen investeren en met hen samen te werken in de volgende fase van hun ontwikkeling.”

CEO van wiGroup Bevan Ducasse benadrukt dat de investering bedoeld is voor een impuls aan de internationale groei van wiGroup: “De wereldwijde netwerken van Virgin Group en Smollan zijn zeer waardevol voor ons. Wij zullen daar zowel in Nederland als de rest van Europa, en bij de uitbreiding naar opkomende markten enorm van profiteren. Zakelijk gezien brengt dit ons weer een stap dichterbij het realiseren van onze visie: het verbeteren en versimpelen van de manier waarop de wereld transacties doet.”

Tweede investeerder en tevens retailgigant Smollan biedt winkeltoepassingen aan meer dan 450.000 winkels over de hele wereld, waaronder Nederland. David Smollan, CEO van Smollan: “wiGroup heeft de afgelopen jaren succesvol gepionierd met smartphone technologie voor loyalty en rewards programma’s voor consumenten en het aanbieden van shop, click & collect diensten. Zo werken ze met verschillende retailers uit de Global Top 100. wiGroup weet smartphone technologie als geen ander in te zetten voor alle consumentenmarkten. We zien daarom uit naar een sterk partnerschap met Bevan en zijn team.”

In 2017 vestigde wiGroup zich in Amsterdam, Londen en Parijs. David van Damme, regionaal hoofd van wiGroup in Nederland: “Ik ben ontzettend trots dat internationale topspelers als Virgin Group en Smollan ervoor kiezen in wiGroup te investeren. Met die investeringen kunnen we nog sneller schakelen en ook Nederlandse retailers beter ondersteunen bij het toekomstvast maken van hun ondernemingen. Ik zal er de komende tijd in ieder geval alles aan doen om die doelstelling waar te maken.”